Kontrola elektronických lístkov v nočných vlakoch zlyháva

Cestujúci v štátnych vlakoch sa môžu už niekoľko týždňov preukazovať cestovnými lístkami uloženými v mobile alebo v tablete. Platí to aj pre všetky vnútroštátne nočné vlaky. A práve cestujúci, ktorí sa rozhodli cestovať v noci, majú s elektronickými lístkami problém. Personál v nočných vlakoch ich nie vždy chce akceptovať.

09.03.2017 07:00
stanica, muž, kufor, cestovanie Foto:
S neochotou akceptovať elektronické cestovné lístky v nočných vlakoch sa stretlo viacero cestujúcich.
debata (10)

Lenka z Michaloviec cestovala nočným rýchlikom Zemplín do Bratislavy, pričom platný cestovný lístok mala uložený v mobilnom telefóne. Hneď pri nastupovaní jej však sprievodca oznámil, že nemá čítačku na skenovanie kódu v mobilnom telefóne a lístok chce vytlačený. Zároveň cestujúcu podozrieval, že lístok nie je pravý.

Štátny dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) však tvrdí, že cestujúci, ktorí si lístok kúpili prostredníctvom internetu, ho tlačiť nemusia. "Cestovný lístok z internetového obchodu do lôžkového alebo ležadlového vozňa vo vnútroštátnej doprave nie je potrebné vytlačiť. Stačí elektronická forma. Cestujúci potrebuje mať lístok vytlačený iba v prípade, ak cestuje nočným vlakom do zahraničia (Českej republiky). Ospravedlňujeme sa cestujúcej za nedorozumenie,“ informoval hovorca ZSSK Tomáš Kováč.

Podľa jeho slov je preprava vo vnútroštátnych lôžkových a ležadlových vozňoch zabezpečená v spolupráci s partnerskou spoločnosťou Wagon Slovakia Košice (WGS). Rovnako aj služby v daných vozňoch zabezpečuje personál danej firmy. "Kontrola cestovných dokladov prebieha spoločne – stevard WGS opíše potrebné údaje z cestovného lístka a následne zamestnanec ZSSK dokončí kontrolu na svojom zariadení. Obsluhujúci personál WGS má predpísanú znalosť predajného manuálu ZSSK pre vlakový personál a spoločnosť dostáva od ZSSK pravidelné informácie o prepravných podmienkach,“ dodáva Kováč.

S neochotou akceptovať elektronické cestovné lístky v nočných vlakoch sa však stretlo viacero cestujúcich. ZSSK v podobných prípadoch odporúča, aby sa cestujúci obrátili na ich personál, ktorý sa nachádza vo vozni na sedenie. To však v mnohých prípadoch môže znamenať, cestujúci musí v noci prejsť takmer cez celý vlak.

"Prosíme zároveň cestujúcich, aby sa v prípade nespokojnosti so správaním personálu na našu spoločnosť obrátili prostredníctvom zákazníckeho podania. Aby sme mohli prípad preveriť, prosíme o konkrétne údaje (meno, priezvisko, údaje o vlaku a vozni, v ktorom cestujúci cestoval, ak je to možné, meno a priezvisko zamestnanca na menovke). Cestujúci môže dať podnet aj priamo WGS v knihe želaní a sťažností v lôžkovom alebo ležadlovom vozni,“ dodáva Kováč.

Štátny dopravca zaviedol možnosť stiahnuť si cestovný lístok do mobilného telefónu začiatkom roka, keď zjednodušil aj nákup cestovného dokladu prostredníctvom internetu. V minulom roku cestujúci museli vypisovať dvojmo údaje o cestujúcom a údaje o platiteľovi lístka, ktorí boli často tá istá osoba. Po novom to už nie je potrebné. Aj napriek tomu však pri kúpe lístkov cez internet musia zákazníci vyplniť napríklad údaj o čísle občianskeho preukazu. Cestovné lístky sú totiž stále viazané na konkrétnu osobu a nie na vlak.

© Autorské práva vyhradené

10 debata chyba
Viac na túto tému: #vlaky #cestovné lístky