Automobilka vo štvrtok oznámila, že celá emisia nezabezpečených dlhopisov v eurách bude mať objem vyše štyri miliardy eur. Rozdelená bude do štyroch tranží so splatnosťou od dvoch do desiatich rokov, z ktorých každá bude mať hodnotu najmenej jednej miliardy eur.
Úroková prirážka nad referenčnými sadzbami sa bude pohybovať od 0,45 percentuálneho bodu u dvojročnej tranže po 1,3 percentuálneho bodu u desaťročného dlhopisu. Konečné ceny dlhopisov by mali byť známe ešte vo štvrtok, uviedla agentúra Reuters.
Napriek stále pôsobiacim dozvukom emisného škandálu Volkswagen očakáva, že emisiou dlhopisov získa prístup k lacnému financovaniu. Po vypuknutí škandálu výnosy dlhopisov firmy na trhoch prudko vzrástli a ich výnosová prirážka sa vyhupla až nad dva percentuálne body. Od tej doby sa ale európsky trh dlhopisov aj s pomocou Európskej centrálnej banky (ECB) stabilizoval a výnosy sa vrátili späť.
Volkswagen v septembri 2015 priznal, že po celom svete do približne 11 miliónov naftových áut inštaloval softvér, ktorý umožňuje manipulovať s testami emisií. Škandál, ktorý sa týka aj 1,2 milióna vozidiel Škoda Auto, viedol k prudkému poklesu ceny akcií Volkswagenu a náklady spojené s jeho urovnaním ťažko zasiahli hospodárske výsledky podniku.
Volkswagen je najväčšou automobilkou v Európe. Vlani firma vystriedala japonského konkurenta Toyotu v čele svetového automobilového trhu, keď napriek škandálu zvýšila globálny predaj o takmer štyri percentá na rekordných 10,3 milióna vozidiel.