Výdavky za školenia a propagáciu, ktoré má na starosti práve Zamedia, však rezort vynechal. Uviedol len sumy za inzerciu v novinách – 760–tisíc eur (22,9 milióna korún). Na otázky o výdavkoch z 1. decembra hovorkyňa Dagmar Vanečková dodnes neodpovedala. Ministerstvo nereagovalo v zákonnej lehote ani na žiadosť podľa infozákona.
Linda Vaškovičová z tlačového odboru včera najprv tvrdila, že ministerstvo žiadnu žiadosť nedostalo. Vanečková napokon uviedla, že žiadosť na ministerstve je. „Nebola vybavená z technických dôvodov,“ dodala.
Iba na televíznej reklame pritom mohla Zamedia len za vlaňajší október a november zarobiť okolo 1,3 milióna eur (40 miliónov korún). Za každý 30–sekundový spot si totiž účtuje 5 642 eur (170–tisíc korún), a to aj v TA3, kde stoja sotva pätinu. Rozdiel ostáva spoločnosti.
Známa nie je ani celková suma, ktorú doteraz zinkasovalo celé konzorcium. Ďalšia zo spoločností Consulting&Management tvrdí, že pre rezort ešte nerobila nič, čiže na zakázke zatiaľ ani nezarobila.
Ministerstvo tvrdí, že hodnota zákazky je „len“ 13 miliónov eur (392 miliónov korún). V zmluve s konzorciom pritom stojí, že „neprekročí sumu určenú na technickú pomoc“. Z nej ide cez rezort výstavby 63 miliónov eur (1,9 miliardy korún).
Premiér Robert Fico o Janušekovi rozhodne podľa výsledkov kontrol tendra. Dodávateľa hľadal Janušek napriek vysokej hodnote iba na korkovej nástenke za zamknutými dverami ministerstva.