Rozhovory s novými primátormi krajských miest. Aké budú ich prvé kroky?

Prečítajte si osem rozhovorov s čerstvými primátormi krajských miest - Nesrovnalom, Rašim, Chomom, Rybníčkom, Turčanovou, Noskom, Dvončom a Bročkom.

18.11.2014 13:00
Nesrovnal, Raši, Choma, Rybníček, Turčanová,... Foto: ,
Noví primátori krajských miest - Ivo Nesrovnal, Richard Raši, Igor Choma, Richard Rybníček, Andrea Turčanová, Ján Nosko, Jozef Dvonč, Peter Bročka.
debata (3)

Nesrovnal: Starý most dokončíme včas

Ivo Nesrovnal Foto: SITA, Jozef Jakubčo
Ivo Nesrovnal Ivo Nesrovnal

Nový primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal chce urobiť metropolu čistejšou, sfunkčniť jej dopravu a stanoviť jasné pravidlá pre developerov.

Čo bolo kľúčové pre vašu výhru nad oboma Milanmi, Kňažkom aj Ftáčnikom?
Podľa mňa to, že ľudia si prajú krajšiu Bratislavu a žiadajú si už novú generáciu politikov. Ľudí, ktorí nie sú kariérni politici, ale majú za sebou profesionálnu dráhu a chcú získané skúsenosti zúročiť v prospech svojej krajiny či svojho mesta.

Aké budú vaše prvé kroky na magistráte?
Podám ruku všetkým jeho pracovníkom a pozvem si na stretnutie všetkých 17 novozvolených starostov.

Pred voľbami ste tvrdili, že presadíte „nadčasové“ projekty, ktoré by zasahovali nad horizont štyroch rokov. Ktoré to budú?
Jedným z nich bude nový nosný systém verejnej dopravy, ktorý bude zahŕňať využitie železničnej dopravy (bratislavskú S-Bahn) na prepravu ľudí a záchytné parkoviská na vstupných miestach do mesta. Súčasťou bude integrovaná doprava a návrat k projektu novej hlavnej železničnej stanice na Trnavskom mýte, známej ako Filiálka, ktorá sa však asi nestihne postaviť za štyri roky.

Bude Starý most aj s električkovou traťou do Petržalky dokončený do konca roku 2015?
Musí byť dokončený, pretože v opačnom prípade nám EÚ nepreplatí náklady. Kontrolný deň, na ktorom sa budem informovať o stave prác na tomto projekte, bude jedným z mojich prvých krokov hneď po vymenovaní.

Ako Bratislavu pripravíte na rok 2016, keď bude Slovensko predsedať EÚ?
Bratislava na túto významnú udalosť ako hlavné mesto musí byť pripravené tip-top. Jednou z priorít bude, aby bolo dovtedy mesto čistejšie, to znamená najmä poriadok v uliciach, ale aj odstránenie neuveriteľného množstva vizuálneho smogu, na ktorý nie sú v zahraničí zvyknutí.

Aká bude Bratislava po štyroch rokoch vášho vedenia?
Budem sa usilovať, aby bola čistejšia, s fungujúcou dopravou a s jasnými pravidlami pre developerov a aby boli Bratislavčania spokojní a na svoje mesto hrdí.

(SP)

Raši: Čakajú nás ďalšie veľké projekty

Richard Raši Foto: Robert Hüttner, Pravda
Richard Raši Richard Raši

V Košiciach obhájil primátorský post Richard Raši, pričom s výrazným náskokom porazil pravicového kandidáta Rudolfa Bauera. Vyhral o 11 440 hlasov, s celkovým ziskom 35 838 hlasov od Košičanov. To je o 13-tisíc hlasov viac, ako získal pred štyrmi rokmi.

Ako vnímate svoje víťazstvo aj z pohľadu tvrdej predvolebnej kampane?
Bohužiaľ, v posledných dňoch sa stalo to, že jedenásť pravicových strán sa snažilo voľby v Košiciach využiť na celoštátne riešenie si problémov. Lídri centrál pravicových strán si prišli svoje komplexy riešiť do Košíc. Na základe tém, ktoré sa Košíc nijako netýkali, chceli zmeniť a zvrátiť to, čo ľudia v Košiciach cítia. Dôvera 55 percent voličov vo voľbách je pre mňa jasným dôkazom toho, že ľudia chcú, aby Košice riadili Košičania, primátor a mestské zastupiteľstvo, a nerozhodovali o tom ľudia, ktorí tu prídu z Bratislavy raz za štyri roky, počas ktorých sa o nás nezaujímali a nijako nám nepomáhali. Toto je jasný odkaz toho, že ľudia im na ich klamstvá nenaletia a rozhodol zdravý rozum.

Vaše opätovné víťazstvo znamená, že Košice sa dočkajú kontinuity. Čakajú mesto ďalšie veľké projekty?
Oddnes budeme pokračovať v tých projektoch, ktoré sme začali, a pracovať aj na nových. Keď využijeme všetky možnosti, či už ide o výstavbu nového futbalového štadióna, rekonštrukciu kúpaliska „Čéháčka“, máme peniaze na rekonštrukcie ciest a chodníkov, materských aj základných škôl, cyklistické chodníky a myslíme aj na seniorov. Je toho dosť veľa, dôležité je, že máme aj peniaze na to, aby sme to zrealizovali. Kým rok 2013 bol o kultúre v meste, ďalšie štyri roky zlepšia aj bežný život Košičanov. Máme dva veľké projekty, ktoré chceme v Košiciach. Je to Európske mesto športu, ide o projekt, ktorí motivuje na športovanie naozaj všetkých, ktorí inak nešportujú. Lebo v Košiciach je pri základných školách už teraz dosť športovísk, no sú prázdne. V roku 2018 sa chceme zapojiť do projektu UNESCO Creative city of media art.

Aké najzávažnejšie problémy treba v meste riešiť?
Najväčšími problémami sú nezamestnanosť, riešenie statickej dopravy a Luník IX. Ďalej sú tu aj bežné problémy počnúc čistotou cez bezpečnosť, výtlky na cestách a chodníkoch, športoviská či starostlivosť o seniorov. Sú to bežné problémy, ktoré ale treba riešiť. Máme na to nielen peniaze, ale aj dosť energie.

(BM)

Choma: Na bezplatnú MHD budú peniaze pripravené

Igor Choma Foto: Ivan Majerský, Pravda
Igor Choma Igor Choma

Primátorom Žiliny zostane Igor Choma, ktorý chce, aby sa mesto pod jeho vedením venovalo seniorom, deťom v školách, zabezpečilo MHD zadarmo, budovalo cyklotrasy, zrekonštruovalo chodníky a riešilo parkovanie. V mestskom zastupiteľstve je 17 z 31 poslancov nezávislých, rovnako po šesť kresiel získali strana Smer (pred štyrmi rokmi 14) aj koalícia strán Sieť, SDKÚ, NOVA, SaS, Most-Híd, OKS, po jednom SNS a KDH.

Čo hovoríte na zloženie mestského zastupiteľstva?
Ak niekto sledoval moju prácu za štyri roky aj v mestskom zastupiteľstve, tak nikdy to nebolo o straníckom princípe, ale o tom, či niečo je, alebo nie je pre mesto dobré a či na to máme, alebo nemáme peniaze a v tejto filozofii budem isto pokračovať ďalej.

Na výsledky primátorských volieb ste čakali už po druhý raz, v čom to bolo pre vás iné ako pred štyrmi rokmi?
Kampaň pred štyrmi rokmi bola zásadným spôsobom iná, nebola taká negatívna, agresívna ani neférová ako teraz. Aj preto som to predtým vnímal úplne inak ako v súčasnosti. Ale vyhodnotili si to samotní občania a treba nám ísť ďalej.

Vyčítali vám, že zastávate viacero funkcií (primátor, poslanec NR¤SR, župný poslanec, predseda dozornej rady) a že nemáte čas naplno sa venovať funkcii primátora. Nechcete to zmeniť?
Nie, lebo aj výsledok volieb jednoznačne poukázal na to, že ľuďom zásadným spôsobom neprekáža, že mám štyri funkcie. Naopak, myslím si, že vnímajú veľmi pozitívne to, čo sa udialo za posledný mesiac – dva, keď sem prišla vláda, prišli do mesta reálne peniaze. Dal som si robiť prieskum, či ľuďom prekáža, že mám viacero funkcií. Tri percentá ľudí povedali, že im to prekáža. A 30 až 40 percent odpovedí bolo o tom, že majú odsledované to, čo robím a že im je to sympatické. Z toho vyplýva, že to ľudí netrápi. Je tu zopár jednotlivcov, ktorí naozaj nezávidia prácu, závidia plat.

Je pravdou, že od roku 2015 plánujete spoplatniť parkovanie aj na sídliskách?
Je to nezmysel, na túto tému už bola v minulosti veľká diskusia s obyvateľmi, a ja som vtedy povedal – dobre, nejdeme do spoplatneného parkovania, pretože si to ľudia neprajú a chcú, aby sme spravili parkovacie miesta tam, kde to je možné. To sme aj urobili.

Z čoho má byť financovaná MHD a zadarmo pre Žilinčanov, ktorú sľubujete od roku 2017?
Na bezplatnú MHD budú peniaze pripravené nielen na rok 2017, keď to budeme skúšať, ale aj na ďalšie štyri až šesť rokov. Napríklad už teraz máme urobenú rezervu 1,2 milióna eur, teda hospodárime s prebytkom, a takto budeme hospodáriť ďalšie dva roky. Okrem toho máme ďalšie úspory a vytvorené ďalšie možnosti, odkiaľ prídu peniaze do mesta. Cestovanie zadarmo bude pre tých, čo majú trvalý pobyt v meste Žilina, teda očakávame zvýšený záujem o trvalý pobyt, z ktorého budú plynúť vyššie podielové dane od štátu.

(JAL)

Rybníček: Je to pre mňa obrovský záväzok

Richard Rybníček Foto: Ivan Majerský, Pravda
richard rybnicek Richard Rybníček

Richard Rybníček zvíťazil v primátorských voľbách s obrovským náskokom pred ostatnými kandidátmi. Zopakovala sa situácia spred štyroch rokov, keď sa prvýkrát uchádzal o kreslo trenčianskeho primátora. Tentoraz však popri výsledkoch volieb dokázal v pohode sledovať aj vývoj futbalového zápasu s Macedónskom.

Čakanie na výsledky volieb ste očividne prežívali oveľa pokojnejšie ako po predchádzajúcich voľbách.
Bol som pokojnejší, pretože teraz môžem na rozdiel od situácie spred štyroch rokov povedať, že rozumiem problematike samosprávy a aj Trenčína. Detailne poznám problémy mesta a som rád, že napriek extrémne ťažkým chvíľam, ktoré sme tu za posledné štyri roky prežívali, mi občania opäť dali dôveru a silný mandát na to, aby sme všetky rozbehnuté veci dokončili. Je to pre mňa obrovský záväzok. Vidím, že ľudia chcú zmenu, ktorú som začal pred štyrmi rokmi, a chcú ju spolu so mnou dokončiť.

Čo sa vám nepodarilo splniť za uplynulé štyri roky?
Je to predovšetkým nájomné bývanie. To sa mi nepodarilo napriek tomu, že sme predložili poslancom dva projekty, ktoré mali naštartovať nájomné bývanie v Trenčíne. Ani jeden však neprešiel. Budem sa snažiť nových poslancov presvedčiť, že nájomné byty treba stavať, a predložím im projekt. Ďalšia vec, ktorá sa mi zatiaľ nepodarila, je presvedčiť vládu a jej predsedu, aby aj mestu Trenčín dali dotáciu na rekonštrukciu Zimného štadióna Pavla Demitru. Štadión začína byť pre nás veľký problém, už mi hlásili ďalšie poruchy na chladiarenskom zariadení, kde je 12 ton čpavku. Po pretrhnutí Liptovskej Mary je to z hľadiska ohrozenia obyvateľov druhý najväčší problém. V prípade, že by sa niečo stalo, museli by sme evakuovať ľudí z okruhu jedného kilometra. Zimný štadión sa stále viac stáva nebezpečnou časovanou bombou, aj preto by si zaslúžil dotáciu, tak ako ju vláda poskytla iným mestám.

Predchádzajúce štyri roky boli hlavne o šetrení, ako by ste charakterizovali nové volebné obdobie?
Aj keď budeme musieť stále znižovať dlh, tak som presvedčený, že teraz pôjdeme od začiatku aj do rozvoja. Musíme pracovať na tom, aby sme v budúcom roku spustili novú letnú plaváreň, aby sme čo najskôr schválili projekt výstavby nájomných bytov a aby sme začali riešiť parkovaciu politiku v meste. Ďalšou dôležitou úlohou, ktorá ma čaká, je dokončiť úpravu centrálnej mestskej zóny. To sú veci, na ktorých budeme robiť okamžite. Za ďalšie priority považujem skoordinovať a dokončiť práce na novom cestnom moste, modernizácii železničnej trate a všetky veľké stavby v Trenčíne.

(MK)

Turčanová: Treba stabilizovať rozpočet a zlepšiť dopravu

Andrea Turčanová Foto: SITA, Viktor Zamborský
Komunálne voľby 2014, Andrea Turčanová Andrea Turčanová

Po ôsmich rokoch nastane na prešovskej radnici zmena. Pavla Hagyariho vystrieda Andrea Turčanová, ktorá kandidovala za pravicovú koalíciu KDH, SDKÚ, Most-Híd, OĽaNO, NOVA a OKS. Vo voľbách získala 11 877 hlasov, kým doterajší primátor len 7 341.

Ako budú vyzerať vaše prvé kroky vo funkcii primátorky?
Dám si predložiť všetky aktuálne platné zmluvy, ktoré mesto má, aby som vedela, k čomu sme zaviazaní. Lebo k týmto veciam sme sa ako mestskí poslanci len ťažko vedeli dostať a často sme potom boli dosť nepríjemne prekvapení. Potrebujem na začiatok menší audit zmlúv, ktoré platia. Ďalším krokom bude príprava kvalitného rozpočtu mesta na budúci rok, lebo ten ešte nebol prerokovaný ani v odborných komisiách. Nie je šťastným riešením, aby sme to odkladali na budúci rok. Treba vyriešiť aj otázku, čo s hlavným kontrolórom, lebo teraz je celá záležitosť na krajskom súde. Ešte sa potrebujem oboznámiť aj s rozsudkom okresného súdu. No a, samozrejme, začať plniť svoj volebný program.

V Prešove sú hlavným problémom cesty, križovatky a parkovanie. Čo s tým urobíte?
Križovatky v meste sú pripravené na to, aby sme zaviedli zelenú vlnu, len sa čakalo na inteligentný dopravný systém. Pevne verím, že po dohode s dopravným inšpektorátom sa ich podarí nastaviť tak, aby bol prejazd mestom čo najplynulejší. Musíme urobiť ucelený dopravný projekt, ktorý sa roky odkladal. V pláne je aj dobudovanie parkovacích miest, ale chceme dosiahnuť to, aby parkoviská v centre mesta spravovala mestská spoločnosť, nie súkromná ako teraz. Na sídliskách chceme zaviesť taký systém, aby mal jeden byt jedno parkovacie miesto. Zároveň budem lobovať a robiť všetko pre to, aby sa rýchlostná cesta R4 začala stavať čo najskôr. Aby sa všetky termíny, ktoré dala vláda, naozaj aj dodržali.

Mnoho Prešovčanov trápi aj zanedbaný areál Solivaru. Nemohlo by aj mesto urobiť určité kroky na zlepšenie situácie?
Už boli návrhy na to, aby tam vzniklo centrum, kde by sa spájala kultúra, prípadne tam vytvoriť galériu. Ale v prvom rade si treba uvedomiť, že ide o nestabilné územie, kde vyteká soľanka. Preto treba prioritne riešiť tento problém. Mesto síce nie je vlastníkom, ale vie byť účinným partnerom a pomáhať napríklad pri vytváraní podmienok. Pri stretnutiach s ľuďmi zo Solivaru som zistila, že ich trápia aj soľné sklady, ich rekonštrukcia dlho meškala. Podľa posledných informácií z múzea, ktoré je správcom, sa už verejné obstarávanie skončilo a rekonštrukcia sa začne už čoskoro.

(BM)

Nosko: Nadstraníckosť si chcem zachovať

Ján Nosko Foto: SITA, Ján Viazanička
Ján Nosko Ján Nosko

Za svojho nového primátora si Banskobystričania zvolili Jána Noska, ktorý kandidoval ako nezávislý s podporou politických strán Smer, SNS, SDKÚ a SMS. Riaditeľ Detskej fakultnej nemocnice vystrieda doterajšieho primátora Petra Gogolu. Ten išiel do volieb ako nezávislý a z 15 kandidátov skončil na druhom mieste. Nosko nad Gogolom zvíťazil s prevahou 5 500 hlasov.

Očakávali ste takýto výsledok?
Priznám sa, že nie. Som prekvapený z toho rozdielu, čakal som, že to bude tesnejšie.

Kandidovali ste ako nezávislý, ale s podporou politických strán. Dá sa namietať, že až taký úplne nezávislý nebudete.
Som nezávislý, cítim sa nezávislý a ako nezávislý som do politiky vstúpil. Prijal som podporu, pretože som pragmatik. Myslím si, že bez podpory politických strán a bez širšej podpory mestského zastupiteľstva sa komunálna politika robí veľmi ťažko, ťažko sa prijímajú strategické rozhodnutia. Nestraníckosť a nadstraníckosť si mienim zachovať v celom období.

Na ktoré problémy sa zameriate prioritne?
Mesto je v rozpočtovom provizóriu, preto je kľúčové prijať rozpočet, ktorý bude potrebné prehodnotiť a dobre nastaviť. Za veľmi dôležité považujem, aby sme v čo najkratšom čase schválili územný plán mesta a plán hospodárskeho a sociálneho rozvoja, pretože tieto strategické dokumenty sú potrebné aj pre čerpanie eurofondov. Ďalšou prioritou je príprava projektovej dokumentácie pre čerpanie eurofondov. V súčasnosti neviem, v akom je to štádiu a či je niečo vôbec pripravené.

Viete, v akom stave preberáte mesto?
Nie celkom. Neviem napríklad, aké sú zmluvy, zmluvné vzťahy a podobne, ale určite ich bude potrebné v krátkom čase podrobiť analýze. Práca manažéra spočíva v tom, že sa musí rýchlo vo všetkom zorientovať a začať naplno pracovať.

V čom by ste chceli pokračovať po svojom predchodcovi a čo zmeniť?
Sú veci, ktoré boli v predchádzajúcom volebnom období nejakým spôsobom naštartované. Otázne je, do akej miery bol naplno využitý potenciál napríklad cestovného ruchu, ale v tomto určite mienim pokračovať. Naopak, veľmi intenzívne chcem presadzovať riešenie zamestnanosti. Ide o prezentáciu priemyselného parku aj komunikáciu s podnikateľskou­ obcou.

Čo hovoríte na predvolebnú kampaň? Zvlášť voči vám bola tvrdá, keď vás protikandidát Gogola spájal so Smerom.
Nebol som na takúto kampaň pripravený. Keď som vstupoval do politiky, čakal som, že to bude férový súboj o programoch a nejakej vízii mesta. S podporou rodiny a priateľov sme sa cez to preniesli. Už to absolútne neriešim, je to za nami.

(DT)

Dvonč: Musíme dokončiť, čo sme začali

Jozef Dvonč Foto: SITA
Jozef Dvonč Jozef Dvonč

Voliči v Nitre predĺžili mandát súčasnému primátorovi Jozefovi Dvončovi na ďalšie štyri roky. Mesto pod Zoborom vedie nepretržite od roku 2006. V tomto volebnom období by chcel vyriešiť problémy s parkovaním a dokončiť projekt elektronickej samosprávy.

Nitrania vám vyjadrili dôveru tretíkrát po sebe. Ako to vnímate?
Beriem to ako veľký záväzok a je to pre mňa mimoriadne potešujúce.

Účasť však bola tentoraz nižšia ako pri posledných voľbách. Približne 27 percent. Prečo nešlo voliť podľa vás tých zvyšných 73 percent?
Sám si to neviem vysvetliť. Všetci ostatní kandidáti na primátora a poslancov podľa môjho názoru urobili maximum v tom, že vyzývali ľudí, aby prišli voliť, aby boli voľby čo najspravodlivejšie. No netuším, prečo nakoniec neprišli. Doteraz som sa stretával s ľuďmi pravidelne vo všetkých mestských častiach a určite budeme aj naďalej robiť všetko pre to, aby tá účasť v budúcich voľbách bola vyššia.

Ktoré oblasti budú pre mesto v najbližších rokoch výzvou?
Urobili sme si prieskum na vzorke 700 obyvateľov, z ktorého jednoznačne vyšlo, že problémom číslo jeden je parkovanie. Hlavne na sídliskách a v centre. Verím, že sa nám podarí využiť niektoré nápady od ľudí. Nuž a potom je to bezpečnosť v meste a tiež rekonštrukcie mestských budov. Uvidíme, či sa nám na ne podarí získať prostriedky z eurofondov.

Čo sa pokúsite zlepšiť ako prvé?
Dokončíme rozrobené veci. Na najbližšom zastupiteľstve treba schváliť rozpočet, aby sme sa neocitli v provizóriu. A vzhľadom na to, že máme veľa nových poslancov, musíme urobiť s nimi poradu, aby sme ich informovali, ako to na úrade funguje. Realizujeme projekt elektronickej samosprávy, ktorý by mal byť hotový v budúcom roku. Ak sa to podarí, občania si vybavia množstvo vecí z domu.

Nemali ste to síce v programe, no dočkajú sa Nitrania v tomto volebnom období lanovky?
Máme tam vážnejšie veci, napríklad čo bude s kasárňami. Som za lanovku, ale musíme vymyslieť, čo ponúkneme ľuďom na vrchole. Náučné chodníky, kaviareň, možno reštauráciu.

Začnú sa stavať aj prvé parkovacie domy?
V tomto sme sa spoliehali na súkromný sektor. Možno však zvážime, že by sme postavili parkovacie domy z verejných prostriedkov. Nie v budúcom roku, ale v tom ďalšom. Pre vyriešenie situácie to bude asi nevyhnutné.

(ABA)

Bročka: Verím, že sa ľudia stotožnia s filozofiou mojej práce

Peter Bročka Foto: SITA, Ivan Kopčáni
Komunálne voľby 2014, Peter Bročka Peter Bročka

Výsledky komunálnych volieb v Trnave sú veľkým prekvapením. Zvíťazil najmladší z pätice kandidátov, 32-ročný právnik Peter Bročka. „Muž v klobúku“, bez podpory politickej strany, ktorý mal v celom meste iba jediný bilbord. Zakladateľ občianskeho združenia Lepšia Trnava a tiež dobrovoľník, ktorý sa staral o parkovú zeleň na Kalvárii.

Pred voľbami ste dali sľub, že budete miesto služobného auta chodiť do úradu na služobnom bicykli. Dodržíte ho?
Určite áno. Doteraz som sa vozil na bicykli všade po meste.

A je na úrade služobný primátorský bicykel?
Myslím si, že nie, ale na začiatok mi určite bude stačiť aj ten, čo mám teraz. Uvidíme, možno neskôr urobíme verejné obstarávanie bicyklov pre mestský úrad a pre mestskú políciu.

Myslíte si, že sa vám takto podarí motivovať ďalších Trnavčanov, aby sa menej vozili autami?
Verím, že to bude pozitívny motivačný prvok a že sa k nám pridajú aj ďalší ľudia.

Na to však treba aj väčšie zmeny v koncepte dopravy. Aká je vaša predstava?
Určite treba zintenzívniť výstavbu cyklochodníkov a zároveň musíme začať so vzdelávaním, budovaním vzťahu cyklista – chodec – vodič. Predstavujem si lepšiu spoluprácu s autoškolami. Už dávnejšie sme vymysleli projekt Cykloškola, ktorý bol zameraný na problematické úseky v Trnave. Ľudia vidia veľmi jasne na videu, ako sa treba správať v premávke. Treba to riešiť komplexne, nesmie to byť iba o budovaní nových cyklotrás.

Aké budú vaše prvé kroky v pozícii primátora?
Navštívim zástupcov odborov na mestskom úrade a predstaviteľov spoločností, v ktorých má mesto majetkovú účasť. Ľudia musia pochopiť, akú mám filozofiu práce a verím, že sa s ňou väčšina stotožní.

Vo voľbách ste porazili starších kandidátov s bohatšími skúsenosťami v politike. Mali ste len jeden bilbord. Ako to možno vnímať?
Ľudia už majú dosť predvolebných gulášov a jednostránkových programov. Myslím si, že spoločnosť sa posúva dopredu a o to väčšia bude teraz moja zodpovednosť.

No účasť bola v Trnave len 33 percent. V niektorých obciach vyše 80. Dá sa s tým niečo robiť?
Z účasti som sklamaný. Ale je to niečo, na čom môžeme pracovať. Ak ľudia uvidia, že niekto pre nich skutočne pracuje a robí to, čo od neho očakávajú, tak účasť pôjde hore.

(ABA)

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #primátor #richard raši #komunálne voľby #Richard Rybníček #Ivo Nesrovnal #Igor Choma #krajské mestá #Ján Nosko #Peter Bročka #Andrea Turčanová #Jozef Dvonč