Kosovo spúšťa reklamu na seba, spoty odvysiela CNN aj BBC

Kosovo spustilo celosvetovú kampaň v zahraničných médiách, ktorej cieľom je zlepšiť imidž tejto bývalej juhosrbskej provincie. "Radi by sme vo svete vzbudili emócie v súvislosti s Kosovom," uviedol zástupca reklamnej agentúry Saatchi and Saatchi, ktorej vláda v Prištine ešte v januári pridelila zákazku za takmer 6 miliónov eur.

27.10.2009 08:38
Thaci Foto: ,
Na spustení kampane sa podieľal aj premiér Hashim Thaci.
debata

Reklamné spoty o Kosove uverejnia v najvýznamnejších svetových médiách vrátane americkej spravodajskej stanice CNN, britskej BBC World News, európskej Euronews, športového kanálu Eurosport ako aj vo viacerých novinách.

Prezident Fatmir Sejdiu, ktorý sa spolu s premiérom Hashimom Thacim zúčastnil na spustení kampane, vyhlásil, že pre jeho krajinu je to príležitosť „prezentovať realitu“. „Predstavíme energiu Kosova, jeho dušu, jeho ambície a jeho odhodlané želanie pripojiť sa k Európe,“ povedal prezident.

Kosovo vyhlásilo nezávislosť od Srbska vo februári 2008. Doteraz ho uznalo 62 krajín sveta. Päť členských štátov EÚ vrátane Slovenska však stále nezávislosť Kosova neuznáva. Srbsko vyhlásenie nezávislosti Kosova napadlo na Medzinárodnom súdnom dvore (ICJ) v Haagu a proces v tejto veci by sa mal začať už v decembri.

debata chyba