Lucia Kleštincová: Ak chceme mať dobrých učiteľov, treba ich ohodnotiť

Z nezáujmu o štúdium učiteľstva matematiky a fyzicky jasne vyplýva, že ak štát okamžite neprijme riešenia, o pár rokov nebude mať tie predmety kto učiť, povedala v online rozhovore odborníčka na školstvo Lucia Kleštincová z Inštitútu hospodárskej politiky (IHP).

31.05.2012 15:49 , aktualizované: 01.06.2012 12:18
Lucia Kleštincová z Inštitútu hospodárskej... Foto:
Lucia Kleštincová z Inštitútu hospodárskej politiky.
debata (23)

„Ak chce štát prilákať do učiteľstva skutočne kvalitných a motivovaných ľudí, musí ich adekvátne ohodnotiť a zároveň im vytvoriť dobré podmienky na prácu a ďalší rozvoj,“ zdôraznila.

Na adresu odborného školstva v jednej z odpovedí napísala: „Odborné vzdelávanie je na Slovensku opradené mnohými mýtmi, kvôli ktorým sú rodičia presvedčení, že gymnázium je jediná dobrá voľba pre ich talentované dieťa. Pritom množstvo odborných škôl je už dnes relatívne moderne vybavených, intenzívne spolupracujú s praxou a firmy sa o ich absolventov doslova trhajú. Dôležitú úlohu pri popularizácii odborného vzdelávania by mali zohrávať médiá a namiesto dnešných kvázicelebrít ukazovať žiakom a ich rodičom skutočne úspešných ľudí.“

Súhlasila aj s tým, že kvalita a nároky na výkon študentov za posledné roky rapídne klesli. "Príčinou bola snaha všetkých doterajších vlád umelo zvyšovať účasť širokej verejnosti na vzdelávaní tak, aby sme sa vyrovnali západu v štatistikách počtu absolventov VŠ. Uvoľnenie vzdelávacieho trhu však nebolo sprevádzané adekvátnou kontrolou kvality prijímaných študentov, pedagógov, vyučovacieho procesu, ani kvalifikovanosti absolventov.

Lucia Kleštincová je manažérkou sekcie školstva a vzdelávania na Inštitúte hospodárskej politiky, kde riadi projekt "Spájame vysoké školy s trhom práce”.

23 debata chyba