Ministerstvo nevie školám poradiť s novým zákonom

Nové pravidlá odmeňovania poškodili viacerých učiteľov. V rozhovore to tvrdí riaditeľ Spojenej školy v Ružomberku Jaroslav Keyzlar.

12.01.2010 11:49
škola, vyučovanie, učiteľ, žiak Foto:
debata

Čo si myslíte o tom, že nový zákon ignoruje kurzy či školenia, ktoré učitelia, prípadne odborní zamestnanci absolvovali pred septembrom 2008?
Je množstvo ľudí, ktorí dúfali, že sa im staršie aktivity uznajú a pomôže im to k získaniu vyšších platov. Keďže sa tak neudialo, oprávnene sa cítia poškodenými.

Vyriešila by problémy novela, ktorá by obmedzenie zmiernila alebo úplne zrušila?
Bolo by dobré prideliť kredity aj za vzdelávanie z minulosti, ale vyvstáva otázka, ako by sa to urobilo. Koľko kreditov by sa prirátalo, keďže predtým nebolo určené, koľko ich pripadá na ten-ktorý kurz. Na jednej strane nie je v poriadku, že sa urobila takáto deliaca čiara. Na druhej strane zas chápem, že by bolo komplikované zachádzať príliš ďaleko.

Zaznamenali ste sťažnosti na vašej škole?
Aj u nás sú nespokojní. Navyše všetko zostalo na pleciach riaditeľov, ktorí sa s novým zákonom musia popasovať. Pridalo nám to neuveriteľne veľa práce, s ktorou si musíme poradiť. S problematickými vecami nám neraz nedokáže pomôcť ani ministerstvo školstva.

V čom konkrétne?
Doteraz nikto nevie, koľko kreditov bude za jednotlivé vzdelávacie aktivity alebo kto ich bude poskytovať. Riaditelia už mali mať hotové harmonogramy, ktorí učitelia kedy pôjdu na kurzy, aby sa za nich mohla na vyučovanie zabezpečiť náhrada. Ale plány sa nedajú urobiť, lebo o kurzoch a ich termínoch chýbajú informácie.

Čo hovoríte na to, že učitelia zarobia viac len vtedy, ak budú mať dostatok kreditov alebo si spravia atestácie?
Myslím si, že dobrými učiteľmi nie sú iba tí, ktorí nazbierajú potrebné kredity. O kvalite učiteľa vypovedá práca v škole.

debata chyba