Nákupné šialenstvo v USA nekončí. Zľavy sa presúvajú na web

Maloobchodné tržby v USA počas tzv. Black Friday(Čierny piatok) vzrástli najvyšším tempom od roku 2007 a dostali sa na svoje historické maximum. Na svoje si potom prišli aj on-line shopy, vyplýva to z prvotných údajov spoločnosti ShopperTrack. V pondelok sa potom nákupy definitívne presunuli na internet.

28.11.2011 11:03
online nakupovani, nákupný košík, internetový... Foto:
Do USA prichádza tzv. Cyber Monday. Zľavy z kamenných obchodov prenášajú práve na on-line shopy.
debata (2)

Tržby z nákupného šialenstva, ktoré Spojené štáty zasiahli v piatok počas tzv. Black Friday, vzrástli medziročne o 6,6 percenta na 11,4 miliardy dolárov. Ide o prvý odhad, ktorý poskytla marketingová spoločnosť ShopperTrack. Jej odhady sú založené na počte zákazníkov, ktorých sledovala na 25 tisíc miestach. Tento počet sa potom dáva do súvislosti s historickými dátami o počte zákazníkov a výške tržby.

Prudký nárast on-line obchodov

Predaj cez on-line obchody potom podľa odhadov IBM, ktorá monitoruje tržby 500 maloobchod­níkov, medziročne vzrástli dokonca o štvrtinu( 24,3 percenta). Podľa odborníkov takýto nárast súvisí s tým, že mnoho menších obchodníkov vyrazilo v dobe rozmachu telefónov do boja s veľkými on-line reťazcami.

Podľa zakladateľa ShooperTraku Billa Martina sú prvé odhady vzhľadom ku ekonomickej situácii v USA a vysokej nezamestnanosti veľmi prekvapujúce. Podľa neho sa obchodníkom vyplatilo obrovské množstvo práce, ktoré sa týkalo zliav a marketingu. „Niektorí maloobchodníci ponúkajú veľmi vysoké zľavy, ale stále sa pozerajú na to, či ľudia kupujú tovar v zľave alebo chcú i tovar za plnú cenu,“ povedal pre Financial Times Megan Donadio z konzultačnej spoločnosti Kurt Salmon.

Pri nákupnej hystérii sa strhla poriadna bitka. Takto bojovali Američania kvôli zľavám

Ešte nie sú spočítané dáta ohľadom tržieb počas Black Friday, a v pondelok už do USA prichádza tzv. Cyber Monday. To znamená, že sa zľavy z kamenných obchodov prenášajú práve na on-line shopy. Podľa prieskumov by 39 % Američanov, ktorí do obchodov vyrazili v piatok, mali s nákupmi pokračovať aj v pondelok na internete. To je o dva percentuálne body viac než v minulom roku.

Niet divu, že 8 z 10 obchodníkov už ponúka svoj tovar i na internete. Aj kvôli tomu sa podľa odhadov ComScore očakáva, že ľudia tohto roku počas Cyber Monday minú za tovar rekordných 1,2 miliardy dolárov.

2 debata chyba