Tendre vyhlásil rezort s jednotlivými posádkovými správami budov. Hovorca rezortu Vladimír Gemela pre agentúru SITA povedal, že súťaž vypísala každá posádková správa budov. "Celkové predpokladané náklady za štyri roky sú vo výške 465 725 648 korún (16,6 milióna €),“ uviedol Gemela. Podľa neho víťazi súťaží budú upratovať od januára budúceho roka do konca roka 2012.
Náklady na upratovanie oproti minulosti nezvýšime, sľubuje rezort. Ročné náklady majú byť viac ako 116 miliónov korún bez DPH (3,9 milióna €). "Ide prakticky o rovnakú sumu, aká bola vyčlenená v rokoch 2006, 2007 a 2008,“ dodal Gemela.
Agentúra SITA informovala, že rezort chce dať za upratovanie budov, o ktoré sa stará sedem posádkových správ, 340 miliónov korún bez DPH (11,3 milióna €) počas štyroch rokov. Náklady boli vypočítané zo súťaží Posádkových správ budov z Martina, Zvolena, Prešova, Trenčína, Topoľčian, Ružomberka a Michaloviec, ktoré zverejnil Vestník verejného obstarávania. Gemela upozornil, že súťaží je celkovo desať. Ďalšie tri posádkové správy budov (Bratislava, Rožňava a Hlohovec) vyhlásili súťaže za 124,6 milióna korún bez DPH (4,14 milióna €). Na upratovanie tak má dať najviac Posádková správ budov v Bratislave – do 80,4 milióna korún bez DPH (2,7 milióna €). Rožňavská správa počíta s nákladmi 9,2 milióna korún bez DPH (305 tisíc €), hlohovecká s 35 miliónmi korún bez DPH (1,2 milióna €).