BMW ukázalo novú generáciu radu 1

Väčšie rozmery, viac miesta vo vnútri, športovejší postoj a úspornejšie motory- to je nové BMW 1.

05.06.2011 08:55
BMW 1 Foto:
BMW 1
debata

Nové BMW 1 je tu. Automobilka vypustila jeho prvé oficiálne fotografie a základné technické informácie, ktoré prezrádzajú výrazný technický posun novinky. Dizajn je veľmi subjektívna vec, takže si svoj názor musí urobiť každý sám, BMW každopádne verí, že sa jeho nové auto zapáči a okrem techniky ho bude predávať aj atraktívny kabát.

Rozchod zadnej nápravy narástol až o 72 mm. Foto: BMW
BMW 1 Rozchod zadnej nápravy narástol až o 72 mm.

Každopádne došlo k výraznému nárastu dĺžky (+ 85 mm) a šírky (+ 17 mm), takže nová generácia teraz pôsobí širšie a športovejšie. Evidentné je to najmä pri pohľade zozadu na rozchod náprav zväčšený až o 72 mm (vpredu o 51 mm). Väčší je aj rázvor náprav (+ 20 mm). Výška 1421 mm ostala nezmenená.

Palubná doska pripomína tvarmi aj výbavou... Foto: BMW
BMW 1 Palubná doska pripomína tvarmi aj výbavou väčšie modely.

Z veľkorysejších vonkajších rozmerov ťaží aj vnútorný priestor, na kolená zadných pasažierov pribudlo 21 mm, v kufri je zasa o 30 l viac miesta na batožinu.

Vzadu pribudlo 21 mm miesta pre kolená. Foto: BMW
BMW 1 Vzadu pribudlo 21 mm miesta pre kolená.
Rozmery – BMW 1
Dĺžka (mm) 4324
Šírka (mm) 1765
Výška (mm) 1421
Rázvor (mm) 2690
Batožinový priestor (l) 360/1200
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1290 – 1345 (podľa motorizácie)

Dve dizajnové verzie

BMW bude hneď od začiatku ponúkať dve základné výbavové verzie označené Sport Line a Urban Line. Urban Line dostane viac chrómu, zatiaľ čo Sport Line vyznáva doplnky s čiernym lakovaním. Odlišné budú aj zliatinové disky kolies (vrátane príplatkových).

Sport Line (vľavo) má o niečo menej chrómu ako... Foto: BMW
BMW 1 Sport Line (vľavo) má o niečo menej chrómu ako Urban Line (vpravo).

Zadný náhon výsadou

Zadného náhonu sa BMW napriek dávnejším špekuláciám nevzdalo. Vpredu používa upravené vzpery MacPherson, vzadu má päťprvkovú nápravu. Samozrejmosťou sú novo kalibrované elektronické asistenčné systémy a prítomnosť úplne vypínateľného stabilizačného systému (opäť v dvoch krokoch).

Zadný náhon si najmenšie BMW ponechalo. Foto: BMW
BMW 1 Zadný náhon si najmenšie BMW ponechalo.

Iba prepĺňané motory

Podľa očakávania sa nové BMW 1 predstaví len s prepĺňanými motormi. Na začiatok prídu dva benzínové štvorvalce s objemom 1,6 litra vyladené na 100 kW/136 k (BMW 116i) a 125 kW/170 k (BMW 118i) a dobre známy dvojlitrový turbodiesel s výkonmi 85 kW/115 k (BMW 116d), 105 kW/143 k (BMW 118d) a 135 kW/184 k (BMW 120d).

Benzínové motory
Verzia 116i 118i
Max. výkon (kW/min-1) 100/4400 125/4800
Krútiaci moment (Nm/min-1) 220/1350–4300 250/1500–4500
Max. rýchlosť (km/h) 210 225
0–100 km/h (s) 8,5 7,4
Komb. spotreba (l/100 km) 5,5 5,8
Naftové motory
Verzia 116d 118d 120d
Max. výkon (kW/min-1) 85/4000 105/4000 135/4000
Krútiaci moment (Nm/min-1) 260/1750–2500 320/1750–2500 380/1750–2750
Max. rýchlosť (km/h) 200 212 228
0–100 km/h (s) 10,3 8,9 7,2
Komb. spotreba (l/100 km) 4,3 4,4 4,5

Zaujímavosťou je, že aj BMW nakoniec prichádza so systémom akéhosi prepínača na stredovom tuneli, ktorým si vodič volí medzi režimami Comfort, Sport a Eco Sport, ktoré menia reakcie motora na plynový pedál, účinok posilňovača riadenia, algoritmus radenia automatickej prevodovky a prestavia účinok alternátora (inak fungujúca rekuperácia energie). V niektorých verziách s výbavou Sport Line bude k dispozícii aj štvrtý režim s označením Sport +.

Základné proporcie auta sa nezmenili. Foto: BMW
BMW 1 Základné proporcie auta sa nezmenili.

Nové BMW 1 sa verejnosti predstaví pravdepodobne na tohtoročnom jesennom frankfurtskom autosalóne.

debata chyba
Články podľa značiek