Nové BMW 1 je tu. Automobilka vypustila jeho prvé oficiálne fotografie a základné technické informácie, ktoré prezrádzajú výrazný technický posun novinky. Dizajn je veľmi subjektívna vec, takže si svoj názor musí urobiť každý sám, BMW každopádne verí, že sa jeho nové auto zapáči a okrem techniky ho bude predávať aj atraktívny kabát.
Každopádne došlo k výraznému nárastu dĺžky (+ 85 mm) a šírky (+ 17 mm), takže nová generácia teraz pôsobí širšie a športovejšie. Evidentné je to najmä pri pohľade zozadu na rozchod náprav zväčšený až o 72 mm (vpredu o 51 mm). Väčší je aj rázvor náprav (+ 20 mm). Výška 1421 mm ostala nezmenená.
Z veľkorysejších vonkajších rozmerov ťaží aj vnútorný priestor, na kolená zadných pasažierov pribudlo 21 mm, v kufri je zasa o 30 l viac miesta na batožinu.
Rozmery – BMW 1 | |
Dĺžka (mm) | 4324 |
Šírka (mm) | 1765 |
Výška (mm) | 1421 |
Rázvor (mm) | 2690 |
Batožinový priestor (l) | 360/1200 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1290 – 1345 (podľa motorizácie) |
Dve dizajnové verzie
BMW bude hneď od začiatku ponúkať dve základné výbavové verzie označené Sport Line a Urban Line. Urban Line dostane viac chrómu, zatiaľ čo Sport Line vyznáva doplnky s čiernym lakovaním. Odlišné budú aj zliatinové disky kolies (vrátane príplatkových).
Zadný náhon výsadou
Zadného náhonu sa BMW napriek dávnejším špekuláciám nevzdalo. Vpredu používa upravené vzpery MacPherson, vzadu má päťprvkovú nápravu. Samozrejmosťou sú novo kalibrované elektronické asistenčné systémy a prítomnosť úplne vypínateľného stabilizačného systému (opäť v dvoch krokoch).
Iba prepĺňané motory
Podľa očakávania sa nové BMW 1 predstaví len s prepĺňanými motormi. Na začiatok prídu dva benzínové štvorvalce s objemom 1,6 litra vyladené na 100 kW/136 k (BMW 116i) a 125 kW/170 k (BMW 118i) a dobre známy dvojlitrový turbodiesel s výkonmi 85 kW/115 k (BMW 116d), 105 kW/143 k (BMW 118d) a 135 kW/184 k (BMW 120d).
Benzínové motory | ||
Verzia | 116i | 118i |
Max. výkon (kW/min-1) | 100/4400 | 125/4800 |
Krútiaci moment (Nm/min-1) | 220/1350–4300 | 250/1500–4500 |
Max. rýchlosť (km/h) | 210 | 225 |
0–100 km/h (s) | 8,5 | 7,4 |
Komb. spotreba (l/100 km) | 5,5 | 5,8 |
Naftové motory | |||
Verzia | 116d | 118d | 120d |
Max. výkon (kW/min-1) | 85/4000 | 105/4000 | 135/4000 |
Krútiaci moment (Nm/min-1) | 260/1750–2500 | 320/1750–2500 | 380/1750–2750 |
Max. rýchlosť (km/h) | 200 | 212 | 228 |
0–100 km/h (s) | 10,3 | 8,9 | 7,2 |
Komb. spotreba (l/100 km) | 4,3 | 4,4 | 4,5 |
Zaujímavosťou je, že aj BMW nakoniec prichádza so systémom akéhosi prepínača na stredovom tuneli, ktorým si vodič volí medzi režimami Comfort, Sport a Eco Sport, ktoré menia reakcie motora na plynový pedál, účinok posilňovača riadenia, algoritmus radenia automatickej prevodovky a prestavia účinok alternátora (inak fungujúca rekuperácia energie). V niektorých verziách s výbavou Sport Line bude k dispozícii aj štvrtý režim s označením Sport +.
Nové BMW 1 sa verejnosti predstaví pravdepodobne na tohtoročnom jesennom frankfurtskom autosalóne.