Online s kandidátmi na primátora Bratislavy – odpovedal Ivo Nesrovnal

Ivo Nesrovnal
Ivo Nesrovnal.
Autor: SITA

Výsledky primátorských volieb v Bratislave budú asi tesné. Prieskum pred voľbami dával najväčšie šance Milanovi Kňažkovi, druhý bol Milan Ftáčnik. Najmladší z trojice najhorúcejších kandidátov na primátora Bratislavy, Ivo Nesrovnal, argumentuje, že starých politikov majú nahradiť mladší.

Ivo Nesrovnal odpovedal na vaše otázky v pondelok 10. novembra.

Rozhovor bol ukončený.

Martin -  Ak by ste sa dozvedeli, že Váš známy alebo kamarát robí nezákonné obchody alebo podvody, oznámili by ste to na polícii alebo by ste kamarátsky mlčali? Ďakujem
(10.11.2014 11:07) 

Príjemný pekný deň prajem, všetkým čitateľom Pravdy. Ako advokát som uspel aj preto, lebo som vždy dodržiaval pravidlá a mám nulovú toleranciu ku klientelizmu, korupcii a rodinkárstvu. Je to súčasťou mojej profesionálnej skúsenosti z Nemecka a takto budem postupovať vždy.

Juraj -  Dobry den p. Nesrovnal,podporujem Vas od zaciatku kampane lebo ste nova generacia politikov ktory nepotrebuju sponzorske dary ale platia si to sami tak ako p. Kiska. Chcel by som sa spytat co urobite ako prve ked sa stanete primatorom Bratislavy?
Dakujem
(10.11.2014 11:08) 

Ďakujem za podporu, vážim si to, svoju nezávislosť považujem za veľmi dôležitú pre riadenie mesta. Ako prvé pôjdem podať ruku všetkým zamestnanom magistrátu a stretnem sa s novozvolenými starostami.

tomanova -  Ste pravnik, aky je vas nazor na PKO?
Btw. budeme Vas volit cela rodina:)
(10.11.2014 11:12) 

Ďakujem za podporu. PKO je kultúrnou hanbou Bratislavy, je súčasťou najcennejšieho mestského priestoru – Dunajského nábrežia. Ako primátor pripravím koncept Dunajskej promenády od Karlovej Vsi po zimný prístav, jeho súčasťou bude aj kultúrna funkcia, ktorú poskytovalo PKO a zachovám vzácne artefakty a architektonické prvky, ktoré PKO obsahovalo tak, aby boli Bratislavčania spokojní a pyšní na novú Dunajskú promenádu.

Stefan -  Dobry den p. Nesrovnal, fandi Vam cela moja rodina ste najlepsi kandidat a myslim ze to vidia aj ludia v BA. Chcel by som sa spytat co by ste spravili pre rozvoj sportu a kultury v Bratislave? Dakujem
(10.11.2014 11:13) 

Ďakujem za podporu, som aktívny športovec, pravidelne chodím behávať, na bicykel, rád hrám tenis. Mrzí ma, že Bratislava prišla za posledné obdobie o niekoľko desiatok futbalových ihrísk. Národný futbalový štadión sa už mal stavať, ako primátor ho dokončím. Mladí ľudia by mali viacej športovať, nesedieť doma za počítačom.

etel -  Dobry den. Nedavno vysiel prieskum, ze ludi trapi na Slovensku najma nezamestnanost. Okrem Bratislavcanov, pre nich su najvacsim problemom doprava, parkovanie a rozbite cesty. Ako by ste vy odstranoval tieto nedostatky?
(10.11.2014 11:15) 

Doprava je najväčší problém Bratislavy, bez jej systémového vyriešenia sa mesto nepohne dopredu. Na prepravu ľudí navrhujem využiť mestskú železnicu, taký bratislavský S-Bahn, ktorá bude alternatívou individuálnej automobilovej doprave. Súčasťou systému musia byť záchytné parkoviská, integrovaná doprava a výhodná parkovacia politika pre Bratislavčanov. Na opravu ciest pôjde viac financií.

edita kovacova -  Dobry den. Ste v porovnani s protikandidatmi stale malo znamy. Ako chcete presvedcit ludi ze knazko uz na to jednoducho nema? Ved v takejto funkcii tteba makat. Dakujem
(10.11.2014 11:17) 

Nie som 25 v politike ako moji protikandidáti. Odchádzajúca generácia politikov „pánov Milanov“ svoj odkaz už odovzdala, je čas prenechať miesto novej generácii. Som Bratislavčan, právnik, manažér, uspel som v zahraničí, som politicky a finančne nezávislý. Bratislava potrebuje novú krv.

dodo234 -  NEverim ze plat poslanca je taky aby ste si mohli dovolit taku nakladnu kampan....
(10.11.2014 11:18) 

Moju kampaň si financujem z vlastných prostriedkov, 13 rokov som pacoval v jednej z najvýznamnejších nemeckých advokátskych kancelárií, som finančne zabezpečený a politicky nezávislý, nemám žiadnych utajených sponzorov, ani nie som figúrou politických centrál.

Zuzana -  Nedávno sme si pripomínali sviatok všetkých svätých. Cestujúci boli opäť konfrontovaní s tým ako vyzerá hlavná stanica. Ako sa to dá riešiť? Mam pocit ze pan Ftáčnik sa len vyhovára.
(10.11.2014 11:20) 

Hlavná stanica je hanbou Bratislavy a celého Slovenska, 4 roky sa nič neurobilo, zmluvu s neserióznym investorom treba ukončiť a vypísať novú medzinárodnú architektonickú súťaž, tak, ako je to pravidlom v každom európskom hlavnom meste, napríklad vo Viedni či v Berlíne.

Dušan Šoltýs -  Pán Nesrovnal, z akých peňazí si platíte svoju kampaň?
(10.11.2014 11:23) 

Na túto otázku som už odpovedal, ale zopakujem, že 13 rokov som pracoval v jednej z najvýznamnejších nemeckých právnických kancelárií a som finančne zabezpečený a nezávislý. Kapaň si platím z vlastných prostriedkov a tak, ako pán prezident Kiska, po voľbách som pripravený preukázať všetky výdavky.

Renáta -  Co budete robit s tym mnozstvom uradnikov na magistrate? zda sa mi ze je ich vela.
(10.11.2014 11:23) 

Magistrát je servisná organizácia pre Bratislavčanov, ľudia tvrdo pracujú, platia dane a majú právo na kvalitné služby. Magistrát sa stane skutočnou servisnou organizáciu pre Bratislavčanov.

Marhefka -  Pan Nesrovnal, ked ste boli taky uspesny v zahranici ako hovorite, preco ste tam neostali?
(10.11.2014 11:25) 

Som Bratislavčan, Slovák, vždy som vedel, že chcem žiť doma, v Bratislave chcem vychovávať moje deti. Naše mesto je jedinečné, kompozícia Dunaja, hradu a bratislavských vinohradov vo svete nemá obdoby. Mesto je predurčené na úspech, len sa to musí chytiť za správny koniec.

miro dragun -  Bol som najmladsi kandidat. Ale bez sance na zvolenie. V com ste lepsi ako pan knazko?
(10.11.2014 11:26) 

Som Bratislavčan, právnik, manažér. Škola a práca ma zaviedli do zahraničia, uspel som, pretože som orientovaný na výsledky a dokážem tvrdo a dlho pracovať. Nechcem sa vyjadrovať k jednotlivým protikandidátom, po 25 rokoch naše mesto potrebuje novú krv.

Karol -  V jednom zo svojich článok ste sa pohoršovali nad tým, že pamätník Slavín, kde sú pochovaní sovietski vojaci, získal nové osvetlenie. Akým spôsobom by ste uvedenú problematiku riešili? Budete v pozícii primátora presadzovať, aby sa osvetlenie vyplo?
(10.11.2014 11:28) 

Navrhujem, aby nad Bratislavou viala slovenská vlajka. To je podstata tej diskusie. Som patriot a vlastenec a nášmu mestu by mal dominovať symbol našej štátnosti.

arturo -  dobrý deň, pán pre mňa najlepší kandidát. Čítal som si Váš program, ale predsalen mám 2 otázky: i) PKO - udržať ako je alebo umožniť ho vybudovať nanovo? ii) Ak by bola len mala nádej, že by sa v Bratislave a pre jej satelity dalo za peniaze EÚ vybudovať metro, boli by ste za? ďakujem, držte sa, pán kolega :)
(10.11.2014 11:29) 

Ďakujem, k PKO som sa už vyjadril, pripravím koncept Dunajskej promenády. Dopravu treba vyriešiť zapojením mestskej železnice na prepravu ľudí, projekt je financovateľný z prostriedkov EÚ.

Jana S. -  Dobry den, urcite Vas pojdem volit, lebo rada by som videla zmeny v BA, o ktorych vo svojej kampani hovorite. Zaujima ma ci mate sposob ako motivovat mladych ludi bez zaujmu o komunalnu politiku, aby prisli k volbam? Dakujem
(10.11.2014 11:31) 

Chápem mnohých ľudí, ktorí sú frustrovaní z toho, ako Bratislava vyzerá, ale mesto potrebuje nových ľudí, mladých ľudí, ktorí budú pracovať na jeho budúcnosti. Žijeme novú dobu, tá má nové nároky ako doterajších 25 rokov. Od mája sa stretávam s Bratislavčanmi, aj s mladými, viem, že sa o svoje mesto zaujímajú a všetkých pozývam, aby túto sobotu prišli voliť.

Andrej -  Ake su vase skusenosti s komunalnou politikou? Viem, ze ste mestskym poslancom, ale co ste robili predtym? Ide mi hlavne o to, ze podla mna by mal primatorom niekto, kto nieco o komunale vie - nie ako herec Knazko, ktoremu po prezidentaskom urade zachutil magistrat
(10.11.2014 11:33) 

Nie som kariérny politik, som právnik. Do komunálnej politiky som sa zapojil preto, lebo ma trápi, ako Bratislava vyzerá. Ako poslanec som navrhol riešenia v každej oblasti Bratislavy – v doprave, financiách, správe majetku, čistote, výstavbe, cyklotrasách atď. Ale mesto riadi primátor, nie poslanci, preto chcem byť primátorom, aby som svoje predstavy, mohol zrealizovať.

roman -  Ktore miesto v nasej krasnej Bratislave je pre vas najvzacnejsie a preco? Kam najradsej chodite?
(10.11.2014 11:35) 

Vždy sa rád vraciam na miesto, kde som sa narodil – centrálne trhovisko, kde sa stretáva Staré, Nové Mesto a Ružinov. Spomínam si tu na vône detstva, pražiareň kávy, pivovar Stein či čokoládovňu Stohllverck, milujem v Bratislave Dunajské nábrežie, hrad či naše vinohrady.

František -  Dobrý deň, hovoríte o upratovaní a generačnej výmene. V tomto volebnom období ste však bol podľa informácií v tlači vicežupanom, predsedom finančnej komisie a predsedom klubu SDKÚ. Ide teda o výmenu alebo kontinuitu?
(10.11.2014 11:37) 

Po 25 rokoch pôsobenia generácie pánov Milanov je naše mesto na križovatke, kolabuje doprava, mesto je špinavé ako nikdy, developeri si robia, čo chcú a Bratislavčania sú frustrovaní. Bol som jedno volebné obdobie mestským poslancom, ale mesto riadi primátor. Chcem byť primátorom, aby som mohol zrealizovať svoje predstavy a vrátiť Bratislavu Bratislavčanom.

Peter -  Dobry den, stale sa rozhodujem medzi panom Knazkom a Vami, priznam sa, ze to vyhrava Knazko zatial,najma preto co urobil pre spolocnost v 1989tom, a je to bratislavsky lokalpatriot. Otazka-preco by som mal volit pravnika za primatora (za poslednych 25 rokov boli s pravnikmi viac ako velmi zle skusenosti), v com ste lepsi ako herec Knazko?
(10.11.2014 11:39) 

Pána Kňažka si veľmi vážim za to, čo vykonal pred 25 rokmi, ale dnes žijeme inú dobu a tá má iné nároky. Ako právnik som uspel v zahraničí, lebo som orientovaný na výsledky. Tento úspech a riešenie problémov ponúkam aj Bratislave. Nie sú za mnou žiadne stranícke centrály ani podivní sponzori, som politicky aj finančne nezávislý. Uspel som ako manažér a pevne verím, že sa Bratislavčania rozhodnú správne.

Marián -  Dobrý deň p. Nesrovnal. V prvom rade chcem povedať že Vám držím palce. Chcel by som sa opýtať na dobudovanie nosného systému MHD, prepojenia koridorov TEN-T (na ktorý pravdepodobne už existuje aj ÚR). Je to investícia ktorú si bez pomoci toto mesto nemôže dovoliť a už raz sa táto investícia zamietla. Reálne, je možné to prefinancovať z prostriedkov EÚ, alebo sa to opäť len vyskúša a keď to nevyjde .......
(10.11.2014 11:41) 

Bratislava potrebuje systémové riešenie dopravy, zapojiť železnicu do prepravy ľudí, bratislavský S-Bahn. Preto sa musí vrátiť k projektu, ktorý spomínate, hoci aj v skromnejšej podobe. A tento projekt je odfinancovateľný z prostriedkov EÚ. Mestské zastupiteľstvo prijalo môj návrh, aby sa Bratislava o tieto prostriedky znovu uchádzala.

Ondrej Ferko -  V Bratislave zije najviac zakazanych autorov, najma Osvald Zahradnik, Peter Valo, Pavol Janik, Jan Drgonec a dalsi. Divadla a televizia tak robia z Bratislavy hlavne mesto cenzury. Ked Zahradnikovu hru, hranu v slobodnej Moskve, mali uviest tu, minister kultury Knazko a spol. to zakazali. O trezorovych filmoch a filtrovanom divadle v mediach plati tzv. spirala mlcania. Co si o tom myslite Vy a ako by ste Vy konretne zacali s oslobodenim slova v hlavnom meste?

Andrej Ferko
autor trezorovych filmov asi za 50 milionov verejnych korun
(10.11.2014 11:42) 

Sloboda názoru a prejavu sú piliermi občianskej spoločnosti, ktorú ako primátor budem vždy podporovať.

daff -  Co s parkovanim? Preco ste neurobili aspon taku jednoduchu a lahko skontrolovatelnu vec - bratislavske znacky za parkovanie neplatia, mimobratislavske platia - aspon na tych vnutrosidlsikovych cestach a parkoviskach, kde to zakon dovoluje) Ak by ste sa nevedeli dohodnut s mestskymi castami na peniazoch, ukladali by sa na spolocny fond.
Neskor by set parkovaciu politic mohli upravovat. Necitite spoluzodpovednost za to, ze parkovacia politika nie je?
(10.11.2014 11:45) 

Parkovanie musí byť súčasťou systémového riešenia dopravy, t. j. zapojenie mestskej železnice do prepravy ľudí. Parkovacia politika musí byť výhodná pre Bratislavčanov a musí sa pripraviť manažérsky, a nie úradníckym spôsobom, ako to robil pán Ftáčnik, čoho výsledkom je, ze Bratislava ako jediné európske hlavné mesto nemá parkovaciu politiku. Ja som za ňu hlasoval, ale pánovi Ftáčnikovi sa nepodarilo presvedčiť ani starostov, ani väčšinu poslancov.

Alica Stranska -  Pan Nesrovnal, co urobite ako prve ked sa stanete primatorom? Prosim vas o vymenovanie nejakych realnych cinov, nie nerealne sluby. Dakujem
(10.11.2014 11:47) 

Ako prvé urobím poriadok na magistráte, audit zmlúv a poriadok v mestských firmách. Poriadok na magistráte – to jest výberové konania na vedúce pozície, audit zmlú -, to jest vyhodnotenie výhodnosti či nevýhodnosti zmlúv pre mesto a zrušenie tých nevýhodných a poriadok v mestských firmách – to jest výberové konania na ich vedúcich manažérov.

rado -  Dobry den,

doprava sa vyriei jedine sofistikovanym riesenim dopravy v Bratislave a to je Metro, aky je vas nazor na bratislavske metro ?
(10.11.2014 11:49) 

Metro bol ambiciózny projekt, ktorý neviem, či sa podarí zrealizovať v pôvodnej podobe. Bratislava potrebuje zapojiť do prepravy železnicu, ktorej má na svojom území viac ako 80 kilometrov. Súčasťou systému musia byť záchytné parkoviská na okraji miest, integrovaná doprava a parkovanie výhodné pre Bratislavčanov. Keď to dokázali vo Viedni či v Berlíne, musíme to dokázať aj my.

martin -  ako jeden zo svojich bodov máte reguláciu billboardov, no vo svojej kampani ich využívate tak isto ako každý, kto potrebuje presadiť svôj produkt. V tomto prípade vašu osobu. ako to ide spolu dokopy?
(10.11.2014 11:51) 

Nie som apriori proti vonkajšej reklame v meste, ale aj tá potrebuje prísne pravidlá. V Bratislave vládne úplný chaos, tisíce reklamných nosičov je postavených na čierno a pán Ftáčnik je bezradný. Preto som do NR SR už dvakrát predložil návrh zákona, ktorý by problémy Bratislavy s bilbordami vyriešil a to tak, že Bratislava dostane doteraz chýbajúcu kompetenciu efektívne regulovať vonkajšou reklamu na svojom území. Ako primátor ten návrh predložim opäť.

pato k. -  Dobrý deň prajem, načrtli ste tému parkovacej politiky v meste. Váš program som zatiaľ, priznám sa, nečítal, ako plánujete riešiť parkovanie v meste v jednotlivých mestských štvrtiach?
(10.11.2014 11:52) 

Bratislava potrebuje jednotnú parkovaciu politiku výhodnú pre Bratislavčanov. Parkovanie nie je zdrojom príjmu pre mesto, ale nástrojom regulácie dopravy.

Olga -  Dobry deň pán Nesrovnal, zaujímal by ma Váš názor na zriadenie mestského cintorína pre domáce zvieratá. Doteraz majitelia, ktorí nie sú ochotní dať svoje uhynuté zviera do kafilérie ich "ilegálne" pochovávajú napr. na Kačíne ale pri petržalskej hrádzi. V iných hlavných mestách majú tento problém už vo väčšine vyriešený, len my zasa zaostávame. Ďakujem, a prajem v sobotu úspech.
(10.11.2014 11:53) 

Ďakujem. Domáce zvieratá sú zdrojom radosti, šťastia, ale sú aj záväzkom. Veľmi dobre to poznám zo svojej skúsenosti. V mojom programe 111 krokov ako vrátiť Bratislavu Bratislavčanom mám preto aj návrh na zriadenie cintorína pre domáce zvieratá, tak ako je to obvyklé vo vyspelých európskych mestách.

Adrian Lesko -  Zdravim vas. Mate moj hlas. Otazka 1: Myslite si ako dobry pravnik a advokat, ze je mozne zastavit brutalne podvody so zamenami pozemkov. priklad: Pecensky les za podu kdesi pri Lucenci dostala podvodna akoze Nadacia. Ako je to mozne zastavit? Pozemky si developeri s mestom vymienaju ako gulicky pricom mesto resp. nas vsetkych vzdy okradnu o cenne plochy... A este zaver: Ste za vystavbu v oblasti praveho brehu v dotyku s tzv. Sovim lesom? Dufam, ze nie
(10.11.2014 11:58) 

Ďakujem za podporu, ako právnik som v Nemecku uspel preto, že som mal nulovú toleranciu ku klientelizmu a podvodom. V tom budem pokračovať aj ako primátor. A všetkými silami brániť záujmy Bratislavy a Bratislavčanov.

Ďakujem pekne za otázky a všetkým prajem príjemný predvolebný týždeň a pozývam vás, príďte voliť v sobotu 15. 11.