Test: Honda VT750 Shadow Spirit

Odkedy Honda Black Widow opustila výrobné pásy ostala vo výrobnom programe diera. Slávne choppre nahradili mohutnejšie cruisery. Všetko sa mení s príchodom novej VT750 Shadow Spirit, ktorú sme podrobili redakčnému testu.

24.06.2007 11:24
Honda VT 750 Shadow Spirit Foto:
Honda VT 750 Shadow Spirit
debata

Spirit sa smelo hlási do rodiny Shadow. Snaží sa naviazať na úspechy modelov VT 600 C Shadow a VT 750 Black Widow. Preto nový Spirit z každého pohľadu poteší vyznávačov chopper stylu. Pomáha mu k tomu predsunutá predná vidlica a obrovské 21" vypletané predné koleso. Ako sa na správny chopper patrí nechýba malé 15" zadné koleso, nad ktorým sa vypína široký blatník. Doby dávno minulé pripomína predné sklenené svetlo. Retro dizajn predpisuje povinnú dávku chrómu. Spirit ju úspešne plní. Žiaľ len plástovými doplnkami, ale treba uznať, že vyzerajú dobre a nepôsobia lacno.

Pohodlný na krátke vzdialenosti

Posed na Spirite je zvlášť pohodlný na kratšie vzdialenosti. Sedadlo je umiestnené najnižšie v triede, čo pomáha k dobrému manévrovaniu na mieste. Riadidlá sú umiestnené vyššie a prehnuté k jazdcovi. Ten ocení ich hrúbku, ktorá vhodne padne do ruky. Sparťanský prístrojový panel je osadený v strede palivovej nádrže. Okrem rýchlomera, počítadla celkových a denných kilometrov obsahuje už len kontrolky. Nechýba praktické svetielko rezervy, ktoré si svoje miesto našlo pod riadidlami. Pochvalu si zaslúžia spätné zrkadlá. Neplnia len estetickú, ale ak praktickú funkciu. Stupačky sú umiestnené dosť nízko a dávajú o sebe vedieť v každej zákrute nepríjemným škrýpaním o asfalt. Zadný spolucestujúci si veľa radosti na úzko dimenzovanom sedadle neužije.

Srdcom motocykla je véčkový dvojvalec objemu 748 ccm. Vďaka prísnym emisným normám sa o prípravu zmesy stará elektronické vstrekovanie paliva. Motor disponuje výkonom 33 kW čo nieje veľa, ale podstatne dôležitejšia je hodnota maximálneho krútiaceho momentu. Jeho vrchol 65 Nm je pri 3500 otáčkach. To mu zabezpečuje plynulý záťah už od voľnobežných otáčok s krásnym dunivým zvukom. Nechýba estetické rebrovanie aj napriek vodnému chladeniu.

V prvom rade štýl

Spirit nieje stavaný na lámanie rýchlostných rekordov. Kto by to, ale od neho čakal?  Jeho cieľom je pomalá plavná jazda, za ktorú vás Spirit ocení nízkou spotrebou. Nieje problém zajazdiť  za 4,5 litra, čo je vzhľadom k veľkosti slušná hodnota. Jedna predná kotúčová brzda a zadná bubnová majú plné ruky práce so zastavením stroja. Pri silnom brzdení treba vyvíjať väčšiu silu na brzdovú páčku. Pruženie je mäkké, občas ide na doraz.

Honda Spirit oživuje ponuku najväčšieho japonského výrobcu motocyklov. Ponúka príjemný vzhľad, vyvážené jazdné vlastnost za prijateľnú cenu 265 000,–Sk

 

Technické údaje

Motor: benzínový dvojvalec, elektronické vstrekovanie paliva PGM-F1, zdvihový objem valcov 745 cm3, maximálny výkon 33 kW  pri 5500 ot./min, najvyšší krútiaci moment 65 Nm pri 3500 ot./min

Priemerná spotreba: 5,2 litra na 100 km

Prevodovka: 5-stupňová manuálna

Podvozok: pruženie vpredu 41 mm teleskopická vidlica, vzadu dva klasické tlmiče, päťstupňové predpätie pružiny

Brzdy: vpredu kotúčová priemeru 296 mm, vzadu bubnová

Dlžka: 2424 × 837 × 1107 mm (DxŠxV), rázvor  1653 mm, pohotovostná hmotnosť 230 kg, objem palivovej nádrže 14,6 litrov

Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h okolo 8 sek.

Maximálna rýchlosť: 150 km/h

debata chyba
Články podľa značiek