Test: Mercedes - Benz E 220 CDI

Typickým predstaviteľom luxusu vyššej strednej triedy je Mercedes triedy E. Verzia E 220 CDI nás však počas testu šokovala predovšetkým nízkou spotrebou.

21.04.2007 14:45
debata

Mercedes triedy E sa minulý rok dostal do polovice svojho modelového života. Preto minulý rok absolvoval facelift v rámci ktorého sa najmä technika pod kapotou dostala na špičkovú úroveň.

Exteriér aj interiér bez prekvapení

Filozofia tradičných automobiliek ráta s konzervativizmom jej zákazníkov, aj preto sú dizajnérske zmeny minimálne. Zahŕňajú atraktívnejšie predné a zadné nárazníky, oválne hmlovky. Nový dizajn majú aj zadné skupinové svetlá s LED diódovou technikou. Inak je všetko po starom. Trieda E ani po rokoch nestratila nič z povestnej elegancie, jej atraktivitu si všimnete až na druhý pohľad.

Identické hodnoty vyznáva interiér. Je konzervatívny, no elegantný. Jednoducho všetko je tam kde má byť. Nová trieda E nemieni svojich vodičov otravovať prostredníctvom otočných ovládačov a mnoho krát aj nepochopiteľného menu. Každá funkcia má svoj ovládač, prístrojová doska je klasická a mimoriadne prehľadná. Dostatok priestoru pre štyri osoby je samozrejmosťou.

Technika pod kapotou kompletne prekopaná

Špičková technika a pokrok sa ukrýva pod kabátom. Každá verzia triedy E disponuje systémom PRE SAFE, ktorý už pred nárazom chráni posádku. Systém Neck-pro chráni krčnú chrbticu pri náraze zozadu. Aktívne brzdové svetlomety v prípade núdzového brzdenia blikajú, čím výrazne skracujú reakčnú dobu vodiča idúceho za vami. Adaptívne bi-xenónové svetlomety osvetľujú presne tú časť vozovky, ktorú treba. Na rovinke aj v zákrute. A to bez toho aby ste to vnímali.

Nový motor E 220 CDI

Vodiča však zaujíma najmä motor a spotreba. Tá nás prekvapila azda najviac. Motor poskytuje maximálny výkon 170 koní (125 kW), hodnota maximálneho krútiaceho momentu 400 Nm poteší ešte viac. Aj v kombinácii so päťstupňovou automatickou prevodovkou sa prejavuje suverénne. Napríklad zrýchlenie z 0–100 km/h absolvuje za 8,6 sekundy, maximálna rýchlosť predstavuje 225 km/h.

Oveľa impozantnejší je však o údaj o priemernej spotrebe. Tá sa počas testu ustálila na hranici sedem a pol litra, podotýkame však, že sme jazdili takmer výlučne v meste a pomerne dynamicky.

Komfortný podvozok

Jazdné vlastnosti opäť charakterizuje uhádnutý kompromis medzi komfortným a športovým nastavením. Prvoradý je komfort. Vyladenie podvozka dokumentuje postavenie reprezentačnej limuzíny nerovnosti vozovky hltá s veľkou dávkou elegancie, na druhej strane vodič ocení neutrálne chovanie sa v zákrutácha mimoriadne účinný stabilizačný systém. Mercedes triedy E je však v prvom rade limuzína.

Konečné hodnotenie: Dospelý model s absenciou detských chorôb s mimoriadne dobre vyladeným podvozkom a dokonalou bezpečnostnou výbavou. Na zozname pozitívnych vlastnosti je aj výborný motor. Spĺňa absolútnu väčšinu požiadaviek Všetko ostatné je iba otázkou individuálnych želaní zákazníka. A Mercedes sa dokáže prispôsobiť každému.

Cena základného modelu: Mercedes Benz E 220 CDI Classic: 1.484.840 Sk

Cena testovaného vozidla:  1.576.053 Sk

Sériové vybavenie:
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, hlavové airbagy, protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBV, protipreklzový systém ASR, stabilizačný systém ESP, núdzový brzdový asistent BAS, bezpečnostny systém PRE SAFE, hlavové opierky so systémom NECK PRO, posilňovač riadenia s aktívnym účinkom, elektrické ovládanie všetkých okien a zrkadiel, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, elektricky nastaviteľný sklon a výškové nastavenie sedadlo vodiča, výškovo a osovo nastaviteľný volant, tempomat, automatická klimatizácia THERMATIK, Bi-xenónové svetlomety, autorádio s CD, dažďový snímač, 16“ hliníkové disky kolies s pneu 205/55 R16.

Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:

PTS parkovací systém 28.322 Sk,  Vak na lyže: 7.497 Sk, Vyhrievanie predných sedadiel: 13.536 Sk, bi-xenónové svetlomety s ostrekovačom: 41.858 Sk

Technické údaje

Motor: radový štvorvalcový vznetový motor, vodou chladený s priamym vstrekovaním paliva typu Common rail, štvorventilová technika, ventilový rozvod DOHC, zdvihový objem valcov 2148 cm3, maximálny výkon 125 kW (170 k) pri 3800 ot/min, maximálny krútiaci moment 400 Nm pri 2000 ot/min

Priemerná spotreba: 7,2 litra/100 km

Prevodovka: päťstupňová  automatická prevodovka, hydrodynamický menič, pohon zadných kolies.

Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies štvorprvkové, tlmičové vzpery, vzadu priestorová viacprvková zadná náprava, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu.

**Brzdy: ** vpredu a vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, elektromechanický brzdový systém, protiblokovací systém ABS, protipreklzový systém ASR, stabilizačný systém ESP, brzdový asistent BAS, núdzová brzda pôsobiaca na zadné kolesá

Karoséria:
štvordverová limuzína vyššej strednej triedy, DxŠxV 4856×1822×1483 mm, rázvor osí kolies 2855 mm, pohotovostná hmotnosť 1535 kg, celková hmotnosť 2140kg, Objem batožinového priestoru 540 litrov,

Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 8,6 s

Maximálna rýchlosť: 225 km/h

debata chyba
Články podľa značiek