Elegancia predovšetkým
Spredu atraktívne krivky hodné titulu Európske auto roku a výnimočný dizajn zadnej časti – to je kombinácia, vďaka ktorej vyzerá nové kombi lepšie ako jeho predchodca a zároveň deklasuje väčšinu súčasnej konkurencie. Najmä ak ho zdobia atraktívne 19-palcové kolesá a vkusné chrómované detaily na karosérii.
Insignia Sports Tourer poráža svojho predchodcu nielen štýlom ale aj priestorom. Už v základnej konfigurácii má väčší batožinový priestor. Starý Caravan prekoná Insigniu iba v objeme pri sklopených zadných sedadlách, no tá napriek tomu stále ponúka veľkorysých 1530 litrov. Pre koho je však tento parameter jeden z najdôležitejších, mal by sa radšej poobzerať po úžitkovom vozidle.
Zastavme sa trochu pri kufri, ktorý v základnom usporiadaní poskytuje veľmi slušných 540 litrov. Okrem toho, že je veľký, je aj veľmi praktický. Pod dvojitou podlahou nájdete množstvo užitočných priestorov a na nej praktické vodiace lišty. Na suseda iste zapôsobí aj automatické otváranie a zatváranie piatych dverí.
Príplatkové kožené sedadlá pripomínajú kreslá v obývačke a podobné je to aj s pohodlým, ktoré ponúkajú. V porovnaní so sedanom ponúka Sports Tourer v dôsledku vyššej konštrukcie strechy vzadu viac miesta na hlavu. Zadní pasažieri sa nemôžu sťažovať ani na nedostatok miesta na nohy a ramená. Jediné čo sa dá vyčítať priestoru pre posádku je trochu neprehľadný zhluk prepínačov umiestnený na stredovej konzole a joystick slúžiaci na ovládanie navigačného a audio systému, vetrania a klimatizácie. Pri ich ovládaní počas jazdy môže práca s joystickom neprimerane odpútavať pozornosť vodiča.
Na ceste
Zo štyroch ponúkaných dieslových motorov s výkonmi od 110 do 190 koní, bol testovaný exemplár poháňaný druhým najsilnejším. Pre 1733 kg ťažký automobil sa zdá byť ideálnou voľbou. S výkonom 160 koní a krútiacim momentom 350 Nm dvojlitrová Insignia zrýchli na stovku za menej ako 10 sekúnd, pričom sa jej zrýchľovanie zastaví až na 212 km/h. Napriek výkonom motor nie je príliš smädný – priemerná spotreba sa počas testu pohybovala okolo hranice 8,5 l/100 km.
Maximálny krútiaci moment je k dispozícii už od najnižších otáčok, takže šesťrýchlostnú manuálnu prevodovku nie je potrebné často zapájať do práce. Našťastie, pretože chod radiacej páky kazí celkový dobrý dojem z Insignie. Dlhé dráhy, tuhé a nie príliš presné radenie jej skrátka nepristanú.
Kvalita a spoľahlivosť
Na precíznosť spracovania a kvalitu nemáme žiadne sťažnosti. Citeľné zvýšenie kvality materiálov v interiéri a ďalšie elektronické systémy umocňujú pocit komfortu a pohodlia.
Cena
Vzhľadom k motorizácii, výbave a imidžu európskeha auta roku je Sports Tourer pomerne výhodnou kúpou. Cena testovaného exempláru bola 39 843 eur, keby ste sa však zriekli príplatkovej výbavy, cenu dokážete zredukovať na 31 780 eur. Najlacnejšia Insignia Sports Tourer so základným benzínovým motorom 1.6 je k dispozícii od € 23 880.
Výhody | Nevýhody |
---|---|
kvalita spracovania | presnosť prevodovky |
batožinový priestor | neprehľadná stredová konzola |
výbava | odhlučnenie motora |
Technické údaje | |
---|---|
Model: | Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI Cosmo |
Počet valcov/ventilov: | 4/16 DOHC |
Objem motora (cm3): | 1956 |
Výkon (kW/ot.): | 118/4000 |
Krútiaci moment (Nm/ot.): | 350/1750–2500 |
Prevodovka: | 6-manuál |
Dĺžka/šírka/výška (mm): | 4908/1856/1520 |
Rázvor náprav (mm): | 2737 |
Objem bat. priestoru (l): | 540/1530 |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 212 |
Akcelerácia 0 – 100 km/h (s): | 9,9 |
Priemerná spotreba (l/100 km): | 6,0 |
Cena: | 31 780 € |
Sériové Vybavenie Cosmo (vybrané prvky): | |
ABS s brzdovým asistentom, ESP, čelné airbagy vodiča a spolujazdca, bočné a hlavové airbagy vpredu aj vzadu, elektricky ovládané a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá vo farbe karosérie, tónované sklá stredných a zadných bočných okien, chránič zadného nárazníka, kľučky dverí vo farbe karosérie s chrómovanou lištou, dažďový senzor, svetlomety s funkciou denného svietenia, funkcia „follow me home“, predné hmlové svetlomety, elektrické ovládanie dverí batožinového priestoru, strešné ližiny, elektrické ovládanie predných aj zadných okien, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča aj spolujazdca, klimatizačná sada Premium, tempomat, palubný počítač, svetelný senzor, autorádio CD 300 s ovládaním na volante, elektrická parkovacia brzda. |
Článok pripravený v spolupráci s partnerským portálom 4kotaca.net – test Opel Insignia Sports Tourer 2.0 DTH Cosmo.