Proti výstavbe sa teraz ohradili občania z okolitých ulíc, ktorí pre túto lokalitu žiadajú stavebnú uzáveru. Samospráva by podľa nich mala umožniť investorovi začať až vtedy, keď budú jasne určené hranice výstavby. „Chceme sa vyvarovať situácie z Ružinova či Devína. Nechceme tu mať prázdnu jamu, ani sa nechceme stať rukojemníkmi a obeťami investora,“ hovorí jeden zo 139 predkladateľov návrhu Marcel Slávik.
Mantinely výstavby určuje územný plán zóny, ktorý síce miestny úrad začal vypracovávať, ale neskôr ho pozastavil. Dôvodom je meškajúci projekt rýchloelektričky. „Magistrát totiž zatiaľ presne nezadefinoval jasné parametre ohľadom nosného dopravného systému, ktorý má prechádzať týmto územím,“ skonštatoval petržalský hovorca Ľubomír Andrassy. Z rovnakého dôvodu mešká aj výstavba Petržalka city.
Hovorkyňa spoločnosti Petržalka city Viera Krupová k návrhu občanov podotkla, že pripravené riešenie rešpektuje platný územný plán mesta. „Návrh budúceho centra Petržalky naša spoločnosť pripravuje niekoľko rokov v spolupráci s renomovanými odborníkmi. Navyše vždy sme pripravení diskutovať o zmysluplných podnetoch, ktoré projekt skvalitňujú,“ dodala Krupová.
Podľa Andrassyho miestny úrad podnet obyvateľov preverí a posúdi. Samotní občania však dodávajú, že nechcú brániť výstavbe. „V momente, ako bude územný plán zóny, nemáme najmenší problém s odstránením stavebnej uzávery a ďalším rozvojom územia, a to aj stavebným. Ide o to, aby to bol naozaj všestranný rozvoj na prospech všetkých,“ povedal Slávik.
Urbanistickú štúdiu Petržalka city odobrili s pripomienkami pred rokom aj petržalskí poslanci. Zároveň vtedy nariadili prednostovi petržalského úradu začať s prípravou územného plánu zóny. „Naše stanovisko aj s pripomienkami nie je pre investora právne záväzné. Keď sa však vytvorí územný plán zóny, ten už bude výstavbu presne regulovať,“ vysvetľoval vtedy situáciu petržalský starosta Milan Ftáčnik (HZD, SF, Smer).