Prenos čísla musia operátori zvládnuť do 5 dní

Od septembra musia telekomunikační operátori na žiadosť zákazníka preniesť telefónne číslo ku konkurencii do piatich dní. Výrazne by sa tak mal uľahčiť prechod klientov z jednej spoločnosti do druhej, keďže lehota sa skráti so súčasných 25 dní. Opatrenie zaviedol Telekomunikačný úrad, ktorý odporučil poskytovateľom maximálny poplatok za túto službu na úrovni štyroch eur (120,5 Sk).

27.08.2009 13:40
Mobilný telefón
Ilustračné foto
debata

Skrátením doby vybavenia prenosu čísla by sa malo Slovensko dostať na úroveň súčasného priemeru krajín Európskej únie, ktorý doteraz päťnásobne prekračovalo. V zahraničí sa dá pritom prejsť so svojím číslom ku konkurencii aj za jeden deň, v Česku platí päťdňová lehota. Operátori v Rakúsku a Nemecku majú na prenos tri dni.

Okrem zrýchlenia prenosu čísla, zjednotil Telekomunikačný úrad aj hlasový oznam, ktorý dá volajúcemu vedieť, do ktorej siete bolo číslo prenesené. Po jeho odznení bude mať volajúci najmenej jednu sekundu na ukončenie hovoru bez toho, aby bol spoplatnený.

Úrad chcel pôvodne presadiť, aby bol bezplatný prenos čísla pre telekomunikačné firmy záväzný, návrh však neprešiel cez Legislatívnu radu vlády. Na zvážení operátorov tak zostane, v akej výške budú poplatok za službu vyberať. Najväčší mobilný operátor, Orange Slovensko, si za prenesenie čísla v súčasnosti účtuje 13,24 eura (398,87 Sk), dvojka na trhu T-Mobile Slovensko vyberá 13 eur (391,64 Sk), najmladší operátor Telefónica O2 Slovakia službu nespoplatňuje.

Podľa zákona o elektronických komunikáciách musia klientom umožniť preniesť si číslo operátori pevných aj mobilných sietí. Táto povinnosť však neplatí medzi pevnými a mobilnými sieťami navzájom.

debata chyba