V priebehu roka 2012 sa poklepú základné kamene na deväť kilometrov dlhom druhom úseku diaľnice D1 Jánovce – Jablonov, 15–kilometrovej ceste medzi Hubovou a Ivachnovou a rozbehnúť sa má aj výstavba tunela Višňové pri Žiline, ktorý je najdôležitejší pre spojenie Bratislavy s Košicami.
Práve 13,5–kilometrový tunel zhltne najviac peňazí, predpokladané náklady sú 900 miliónov eur. Podľa Figeľa sa verejným obstarávaním vysúťaží nižšia cena.
Figeľ využíva na financovanie diaľnic eurofondy. Podľa Ľubomíra Vážneho (Smer) sa však čerpajú pomaly. „Keďže sa zastavila výstavba diaľnic cez PPP, ktoré k dnešnému dňu mohli byť vo vysokom stupni rozostavanosti a keďže až k tomuto roku začínajú štartovať niektoré projekty, presúva sa veľký objem prostriedkov z roku 2011 do roku 2012,“ tvrdí Vážny a dodáva, že na to, aby eurofondy neprepadli, sa musí začať stavať už na jar.
Poradca premiérky pre dopravu však oponuje. „Radšej začneme so stavbou o rok neskôr, ale vyjde to o štyridsať percent lacnejšie. PPP sú najdrahšou formou, ako stavať diaľnice. Najprv vyčerpáme fondy a čo ostane, to postavíme cez PPP,“ vraví Ondrej Matej (SDKÚ).