Čadca s diaľnicou súhlasí, chce však za to most

Mesto Čadca súhlasí s vydaním konečného stavebného povolenia pre diaľnicu D3 v úseku Čadca - Svrčinovec. Podmieňuje ho však vybudovaním mosta ponad rieku Kysuca v mestskej časti Bukov, bez ktorého by mestu v prípade výluky alebo havárie v tuneli Horelica hrozili dopravné problémy.

03.02.2014 14:00
bukovský most, bailey bridge, čadca, svrčinovec Foto: ,
Bukovský most, tzv. bailey bridge, je sčasti drevený most, kde je možná len premávka v jednom pruhu a jeho nosnosť je obmedzená na 3,5 tony.
debata (1)

Súčasný Bukovský most, ktorý práve vlani slúžil ako obchádzková trasa hlavnej cesty pre tranzitnú dopravu, je nevyhovujúci. Sčasti je drevený (tzv. bailey bridge), s premávkou možnou vždy len v jednom jazdnom pruhu a jeho nosnosť je obmedzená do 3,5 tony.

„Musíme zabezpečiť priechodnosť regiónu. Preto aj podmienka trvalého premostenia v časti Bukov je, myslím si, adekvátna. Most je strategickým dopravným uzlom nielen pre Čadčanov, ale pre celé horné Kysuce. Okrem iného slúži aj ako náhradné dopravné spojenie pri výluke tunela Horelica,“ uviedol primátor Čadce Milan Gura.

Projekt výstavby diaľničného úseku dlhého 5,6 kilometra, ktorý by sa mal začať stavať tento rok, vyriešil takmer všetkých 89 pripomienok vznesených pri územnom konaní. Nevyriešená, ale pre Čadcu podstatná, podmienka zostala práve náhrada  Bukovského mosta.

Vedúci oddelenia dopravy Mestského úradu v Čadci František Ščury tvrdí, že projekt síce počíta s rozobratím súčasného mosta, nahradený však bude opäť provizórnym mostom, ktorý bude využívaný počas výstavby diaľnice v Čadci. „Po dokončení a odovzdaní stavby diaľnice v úseku Čadca – Bukov – Svrčinovec by sa mal tento provizórny mostný objekt zdemontovať a koryto toku by sa malo revitalizovať. V tomto území by mal ostať čistý tok bez premostenia,“ uviedol Ščury.

Diaľnica D3 povedie cez Čadcu a jej zastavané územie. Vedenie mesta aj iné inštitúcie v regióne už dlhšie požadujú riešiť problémy pri vstupe do mestskej časti Bukov. „Výstavbou diaľnice sa miestna komunikácia z veľkej časti zastavia diaľnicou. Vybuduje sa nová súbežná dvojpruhová komunikácia od mosta nad Kysucou až na cestu I/11 v Podzávoze. Takže budeme mať akoby novú obchádzkovú trasu, ale bez mostného objektu v Bukove,“ objasnil Ščury.

Ministerstvo dopravy na otázky Pravdy, či vyjde v ústrety mestu, ktoré žiada vyriešiť situáciu okolo mosta, priamo neodpovedalo. „Sme radi, že si vedenie Čadce uvedomuje význam diaľnice D3 pre samotnú Čadcu aj celé okolie a rozhodlo sa nebrzdiť výstavbu tohto veľmi potrebného úseku. Nedoriešené otázky budú ďalším predmetom rokovaní medzi mestom a stavebníkom, Národnou diaľničnou spoločnosťou,“ uviedol hovorca rezortu Martin Kóňa.

Bukovský most bol ako provizórny most postavený pred zhruba 30 rokmi ako náhradná trasa, keď sa opravoval Horelický most na hlavnej ceste do Česka a Poľska I/11 pri sídlisku Žarec. Zostal tam a aj napriek nie najlepšiemu stavu slúži ako spojnica do miestnej časti Bukov. Vlani sa potreba riadneho trvalého mosta v tejto oblasti ukázala opäť, keď bol pre havarijný stav uzavretý Horelický most a jediná obchádzková trasa viedla práve cez Bukov.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Čadca #Most #D3 #Svrčinovec