V Trenčíne vybudovali chodník, čo nevedie nikam

Chodník, ktorý z mesta nikam nevedie. Končí sa v poli a chodci musia ďalej pokračovať po ceste medzi autami. Takúto raritu nájdete v Trenčíne. Mesto hľadá možnosti, ako absurdnú situáciu napraviť.

27.05.2014 15:00
chodník, Trenčín Foto: ,
Chodník sa zrazu končí, ďalej musia chodci pokračovať po ceste, medzi autami a cyklistami.
debata (23)

Chodník spočiatku lemuje novú časť Opatovskej cesty, ktorá spája sídlisko Sihoť s mestskou časťou Opatová. Chodník sa začína na Sihoti, má však iba 200 metrov. Potom sa končí. Obyvatelia tejto časti mesta začali spisovať petíciu. Za desať dní ju podpísalo vyše 1 500 ľudí.

„Na 500-metrovej prekládke cesty sa urobil chodník v dĺžke 200 metrov, ktorý sa končí úplne nezmyselne, vlastne v poli. Ďalej musíte ísť po ceste. Je to jediný prístup z mesta do časti Opatová, ak nepočítam hlavnú cestu I/61 Bratislava – Žilina. Ale to hádam nikto nechce, aby po hlavnej ceste išiel niekto s detským kočíkom,“ vraví Miloš Mičega, šéf petičného výboru za vybudovanie chodníka pri Opatovskej ceste.

Petíciu aj s podpisovými hárkami odovzdal petičný výbor Mestskému úradu v Trenčíne. Radnica uznala požiadavku občanov za opodstatnenú a chce chodník dokončiť až do Opatovej. Najradšej ešte v tomto roku.

„Je to veľmi dôležité hlavne z bezpečnostného hľadiska. V najbližšom čase odborné útvary zistia rozsah majetkovoprávneho vysporiadania pozemkov, pripravia podklady aj žiadosť na zmenu rozpočtu na tento rok. Rozhodovať o tom budú mestskí poslanci. Radnica chce urobiť všetko pre to, aby sa chodník dobudoval ešte v tomto roku,“ zdôraznila Erika Ságová, hovorkyňa mesta.

Podľa poslancov sa chodník začne budovať asi až na budúci rok. Najskôr treba totiž vypracovať projektovú dokumentáciu a vykúpiť pozemky na trase, kadiaľ má chodník viesť. A to bude nejaký čas trvať.

„Tento rok by sa mal vypracovať projekt a vykúpiť pozemky. Na to peniaze sú. Neviem, či sa viac tento rok stihne urobiť, ak sa toto stihne, bude to dosť. Až potom sa môže začať výstavba chodníka,“ povedal Emil Košút, predseda komisie životného prostredia, dopravy, investícií a územného plánovania pri mestskom zastupiteľstve.

Prekládku cesty aj úsek chodníka postavili Železnice SR v rámci modernizácie železničnej trate. Tie tvrdia, že postupovali podľa schválenej projektovej dokumentácie a platného stavebného povolenia. Podľa Martiny Pavlíkovej, hovorkyne ŽSR, v čase schvaľovania projektu nebola žiadna požiadavka na predĺženie chodníka a súčasnú podobu stavby považujú železnice za definitívnu.

Podobnú situáciu zažil Trenčín aj minulý rok, keď sa zistilo, že k rozostavanému novému cestnému mostu cez Váh nie je naprojektované žiadne pripojenie na Zlatovskú ulicu, kde je priemyselná zóna aj obytné domy. Dodatočné vybudovanie prípojky má stáť podľa ministra dopravy Jána Počiatka 800– až 900-tisíc eur. Dobudovanie chodníka pri Opatovskej ceste bude lacnejšie, predpokladané náklady sú približne 25-tisíc eur.

© Autorské práva vyhradené

23 debata chyba
Viac na túto tému: #komunikácie #chodník