Bratislavské električky začnú jazdiť z hlavnej stanice

K Hlavnej stanici Bratislava začnú po troch rokoch opäť jazdiť električky. Testovaciu prevádzku z časti opravenej električkovej trate spustia 11. novembra.

30.10.2014 13:08
električka, MHD, doprava Foto:
Ilustračné foto.
debata (4)

Zo stanice bude premávať okružnou trasou cez Obchodnú ulicu a tunel električka č. 1, bratislavskú hlavnú stanicu so ŽST Nové Mesto bude spájať električka č. 2. V prevádzke ostane aj autobusová linka X13. O obnovení premávky električiek informovala hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava Adriana Volfová.

Električky na hlavnú stanicu nepremávali od novembra 2011, kedy trať pre jej zlý technický stav uzavreli. Takmer tri roky sa na trati nič nerobilo, stále sa totiž čaká na vybudovanie podzemnej električkovej trate. Tú má spolu s rekonštrukciou okolia hlavnej stanice zabezpečiť do konca roka 2016 spoločnosť Transprojekt. Zatiaľ stavať nezačali.

V auguste tohto roka však investor uzavrel s Dopravným podnikom Bratislava zmluvu, v ktorej sa dohodli na oprave časti električkovej trate v úseku od obratiska pri železničnej stanici po ministerstvo financií. Podľa Volfovej v najkritickejšom stave bolo práve obratisko električiek a úsek po Kýčerského ulicu, práve preto bola zastavená aj električková doprava.

Pár dní pred voľbami sa tak obyvatelia Bratislavy dočkajú opätovného spustenia prevádzky električiek k hlavnej stanici. Premávať sem bude linka č. 1, ktorá bude jazdiť po okružnej trase z hlavnej stanice cez ulicu Imricha Karvaša, Obchodnú, tunel, po nábreží, cez Jesenského a Námestie SNP. Odtiaľ sa cez Obchodnú a Imricha Karvaša električka opäť vráti na hlavnú stanicu. So železničnou stanicou v bratislavskom Novom Meste bude hlavnú stanicu spájať električka č. 2, ktorá bude jazdiť cez Vazovovu ulicu a cez integrovanú zastávku Blumentál.

Naďalej ostane v prevádzke aj autobusová linka X13, ktorá nahrádzala vylúčené električky. Podľa Volfovej autobusová linka ostáva v prevádzke pre modernizáciu električkovej trate na Štúrovej, aby bola zabezpečená lepšia obslužnosť a spojenie medzi hlavnou stanicou a centrom mesta.

Opravu časti trate od obratiska po ministerstvo financií zabezpečil Dopravný podnik Bratislava. Ako informovala Volfová, vymenili tu koľajové oblúky a osadili nové koľajové konštrukcie. „Koľajový úsek medzi zastávkou Nám. Franza Liszta a začiatkom obratiska bol zrepasovaný a sfunkčnený,“ vysvetlila Volfová s tým, že trať od zastávky Nám. Franza Liszta aj s prejazdom cez Šancovú a koľajovým oblúkom na Štefanovičovej nebolo treba opravovať, úsek je vo vyhovujúcom stave, keďže ho v roku 2011 opravovali.

„Taktiež sme opravili úsek od Čajkovského ulice po Kýčerského – výmenou koľajových pásov za nové vrátane podvalov s upevňovacími uzlami a nového asfaltobetónového krytu,“ dodala k uskutočneným prácam na trati Volfová.

Opravu časti trate pri hlavnej stanici dopravný podnik v minulosti odhadol na približne 1,2 milióna eur. Náklady si dopravný podnik delí so spoločnosťou Transprojekt. Na spolupráci sa obe strany dohodli v memorande o spolupráci. Opravená zatiaľ nie je druhá časť električkovej trate od ministerstva financií po Radlinského ulicu.

Jej modernizáciu zabezpečuje hlavné mesto Bratislava, opravovať ju chcú z európskych fondov. Začať by mali vraj na jar 2015. O údržbu trate na Radlinského sa zatiaľ postará DPB, aby bola trasa funkčná, aj keď v obmedzenej rýchlosti.

4 debata chyba
Viac na túto tému: #Bratislava #MHD #električková doprava