Cestujúci sa na revízorov v MHD sťažujú už oveľa menej

Cestujúci v bratislavskej mestskej hromadnej doprave (MHD) sa na revízorov sťažujú výrazne menej. V roku 2014 Dopravný podnik Bratislava (DPB) zaznamenal o 90 percent sťažností menej ako rok predtým. Ako informovala hovorkyňa DPB Adriana Volfová, pomohlo vraj nahrávanie zvukových záznamov pri vykonávaní kontrol cestovných lístkov.

28.01.2015 15:15
debata (3)

Nahrávanie kontrol cestovných lístkov v MHD dopravný podnik zaviedol od marca 2013. Tento systém slúži nielen na kontrolu revízorov, ale aj cestujúcej verejnosti. Podľa DPB to pomáha pri pravdivom a objektívnom posudzovaní sťažností, no slúži i ako prevencia.

"Audiozáznamy prispeli k výraznému zníženiu sťažností cestujúcej verejnosti na prácu revízorov, v porovnaní rokov 2013 a 2014 vlani poklesli sťažnosti až o 90 percent. Ukázalo sa teda, že tento systém je efektívny,“ povedal generálny riaditeľ DPB Ľubomír Belfi.

Na to, že revízori kontrolu nahrávajú, upozorňujú nálepky vo vozidlách i na zastávkach MHD. Okrem toho revízor musí pri kontrole upozorniť cestujúceho bez platného cestovného lístka, že bude rozhovor nahrávať.

Týmto opatrením sa snaží DPB vyjsť v ústrety cestujúcim a zlepšiť prácu revízorov. V minulosti sa totiž vraj cestujúci sťažovali na neslušné správanie sa revízorov, podľa Volfovej však bola väčšina sťažností neopodstatnená.

Podľa dopravného podniku cestujúci uvítali aj možnosť pokutu za cestovanie bez lístka zaplatiť na mieste platobnou kartou. Túto možnosť DPB zaviedol v októbri 2013. „Aj táto služba sa ukázala ako veľmi účinná, keďže mnohí cestujúci nemajú pri sebe potrebnú hotovosť a preto platbu kartou uvítali. Počet takto uhradených pokút vzrástol približne o 40 percent,“ povedal Belfi.

Ak cestujúci nemá na pokutu dostatok hotovosti a nemá pri sebe ani platobnú kartu, môže pokutu zaplatiť v doplatkovej pokladni DPB už v deň jej udelenia, nemusí tak čakať 48 hodín ako v minulosti.

3 debata chyba
Viac na túto tému: #MHD #revízor #cestujúci #DPB