Sečovčania môžu podnety mestu zasielať cez internet

Najnovší softvér ProblemReport je šitý na mieru samospráv. Ide o atraktívny nástroj pre komunikáciu medzi mestom a jeho obyvateľmi, ktorý využíva webové a mobilné technológie.

18.03.2015 12:00
debata

Mesto Sečovce, okres Trebišov, na svojich internetových stránkach spustilo aplikáciu ProblemReport. Aplikácia umožňuje občanom hlásenie porúch, podnetov a námetov na území mesta, prikladanie fotografií, sledovanie zmien a stav ich riešenia, lokalizovanie miesta na mape spolu s jeho GPS súradnicami a možnosť spätnej väzby.

„Najnovší softvér ProblemReport je šitý na mieru samospráv. Ide o inovatívny a atraktívny nástroj pre komunikáciu medzi mestom a jeho obyvateľstvom, ktorý využíva webové a mobilné technológie,“ vysvetlil Tomáš Štefanič zo spoločnosti Hrdlička, ktorá sofvér vyvinula.

Obyvatelia môžu rozosielať podnety alebo námety na zlepšenie promptne, jednoducho a zadarmo pomocou webu mesta alebo mobilnej aplikácie. Aplikácia obsahuje aj časť pre pracovníkov samosprávy, ktorou majú možnosť spravovať priebeh vybavenia hlásenia.

Obyvatelia môžu oznámiť problémy, podnety a návrhy na zlepšenia cez jedenásť definovaných okruhov: verejné osvetlenie, ihrisko (športovisko), nočný pokoj, kanalizácia, skládka (neporiadok), chodník – komunikácia, mestská zeleň, parkovanie, verejná doprava, vandalizmus a ostatné. Pridať môžu aj popis problému, kontaktné údaje, dokonca fotodokumentáciu. Aplikácia je vyvinutá tak, aby boli informovaní o procese nahlásenia a vybavenia podnetu prostredníctvom svojho e-mailového konta.

„Zaujala nás jednoduchosť a komplexnosť softvéru. Hoci Sečovce nie sú veľkým mestom, nie je možné, aby úrad vedel o všetkých problémoch, ktoré vyskočili v rôznych častiach územia. Preto sme sa rozhodli to otestovať. Dúfame, že vďaka aplikácii bude môcť samospráva rýchlejšie a flexibilnejšie reagovať na krízové okolnosti, lepšie plánovať, viesť a dozerať na celý proces vyriešenia problému,“ myslí si primátor mesta Jozef Gamrát.

Zoznam podnetov a námetov bude podľa jeho slov pravidelne kontrolovať zamestnanec úradu a na základe typu problému určí, komu budú hlásenia pridelené a ako sa budú ďalej riešiť. Gamrát dodáva, že zabehnutie aplikácie závisí hlavne od občanov, ich všímavosti, záujmu o veci verejné a osobnej iniciatívy.

Ako uviedla hovorkyňa mesta Lýdia Vereščáková, systém je v trojmesačnej skúšobnej prevádzke a zatiaľ riešili len tri podnety. „Očakávame, že táto možnosť komunikácie s mestom ľudí zaujme a budú ju aktívne využívať,“ povedala Vereščáková.

debata chyba
Viac na túto tému: #samospráva #podnety #Sečovce #ProblemReport