Modernizáciu nedokončili naraz, na Hlavnú stanicu opäť nepôjdu električky

Od pondelka 1. júna opäť nebudú k Hlavnej stanici Bratislava premávať električky. Dôvodom je modernizácia električkovej trate v úseku Radlinského - Kýčerského. Obnova trate by mala potrvať do konca augusta tohto roka. Dopravný podnik Bratislava o tom informuje na svojej internetovej stránke.

31.05.2015 10:13
cestovanie, MHD, električka Foto: ,
Cestujúci si musia opäť zvyknúť na to, že na Hlavnú stanicu sa električkou nedostanú. (Ilustračné foto)
debata (6)

Počas modernizácie trate bude uzavretý úsek Floriánske námestie od Vazovovej a trať na Radlinského ulici od Obchodnej. Električky tak nebudú môcť odbočiť k hlavnej stanici.

Električky č. 1 preto počas letných mesiacov nebudú premávať vôbec. Linka č. 2 bude jazdiť po okružnej trase od ŽST Nové Mesto cez Vajnorskú, Trnavské mýto, Krížnu, Vazovovu, Blumentál, Radlinského, Obchodnú, Námestie SNP, Jesenského, Nám. Ľ. Štúra, Rázusovo nábrežie, Nábr. arm. gen. Svobodu, tunel, Kapucínsku, Obchodnú, Radlinského, Blumentál, Vazovovu, Krížnu, Trnavské mýto a Vajnorskú naspäť k ŽST Nové Mesto. Dopravný podnik pripomína, že cestujúci môžu z hlavnej stanice do centra mesta využívať napríklad linku X13, ktorá jazdí po trase od hlavnej stanice k novej budove SND.

Oprava električkovej trate v úseku Radlinského – Kýčerského bude stáť približne štyri milióny eur a je financovaná z eurofondov cez Operačný program Doprava. Práce by mali trvať tri mesiace – od júna do konca augusta. Okrem električkovej trate mesto plánuje obnoviť aj trakčné vedenie, zastávky a prístrešky MHD.

Električky spustili krátko pred komunálnymi voľbami

Modernizácia časti trate nadväzuje na opravu úseku od hlavnej stanice po ministerstvo financií. Rekonštrukciu vrchného úseku trate vlani zabezpečil Dopravný podnik Bratislava. Oprava stála približne 1,2 milióna eur a zložili sa na ňu Dopravný podnik a investor rekonštrukcie predstaničného priestoru – spoločnosť Transprojekt. Práce trvali približne desať týždňov, električky začali z hlavnej stanice opätovne premávať 11. novembra 2014.

Nadväzujúcu modernizáciu trate až po Radlinského pripravovalo ešte bývalé vedenie hlavného mesta. Na radnici vtedy hovorili, že aj zvyšok trate treba opraviť tak, aby mohla v budúcnosti nadväzovať na plánovanú podzemnú električkovú trať z hlavnej stanice. Tú sľúbila postaviť spoločnosť Transprojekt, ktorá stojí za projektom prestavby okolia hlavnej stanice. Investor však s prácami ešte nezačal, no projekt má byť hotový do konca roka 2016.

6 debata chyba
Viac na túto tému: #Bratislava #električky #hlavná stanica