Ak sa nedohodnú, konečné rozhodnutie o štrajku, naplánovanom na pondelok, padne v sobotu, povedal podpredseda odborového zväzu v Peugeote Marek Vitek. „V nedeľu to už bude v takom štádiu, že sa to z organizačných dôvodov nebude dať odvolať.“ Dodal, že štrajk nie je a nikdy nebol ich prioritou.
Odbory vydali organizačné pokyny na štrajk. Ranná zmena príde na parkovisko tak, ako keby išla do práce. Spolu s nočnou zmenou sa zhromaždia pred hlavnou vrátnicou. „Počas ďalších dní budú chodiť všetky zmeny na parkovisko tak, ako keby chodili do práce. Takýto priebeh sa bude opakovať až do ukončenia štrajku, ktorý ukončí výbor odborovej organizácie,“ píšu v pokynoch.
Podľa odborov majú zamestnanci trnavského závodu najnižšiu priemernú mzdu. „Výrobní pracovníci na linkách zarábajú mesačne 550 až 600 eur, čo sa s platmi v ostatných automobilkách nedá porovnať,“ tvrdia v informačnom letáku odborári. Podľa nich koncern dosiahol vlani prevádzkový zisk 905 miliónov eur. Prevádzkový zisk automobilovej divízie sa vyšplhal na 63 miliónov eur.
„Prevádzkový zisk je len jednou zo zložiek, ktoré tvoria celkový výsledok spoločnosti. Skupina PSA zaznamenala za rok 2014 stratu 555 miliónov eur. Za posledné tri roky sa strata skupiny prehĺbila na 7,5 miliardy eur,“ povedal hovorca trnavskej automobilky Peter Švec.