Občianske združenie Triblavina chystá na utorok protest

Občianske združenie Triblavina, ktoré vystupuje za rozšírenie diaľnice D1 Bratislava - Senec na šesťpruhovú diaľnicu so súbežnými cestami, takzvanými kolektormi, chystá na utorok 4. apríla verejný protest za lepšiu dopravu v bratislavskom regióne, za dostavbu križovatky Triblavina a za dostavbu štvorpruhovej seneckej cesty.

31.03.2017 13:52
debata (3)

Na tlačovej konferencii to povedala poslankyňa za obec Bernolákovo a členka petičného výboru Občianskeho združenia Triblavina Mária Kisková s tým, že protestom chcú aktivisti tiež vyjadriť nesúhlas proti navrhovanému rozšíreniu diaľnice D1 bez kolektorov. Protest sa začne o 16:00 na Seneckej ceste pri logistickom centre Farná.

Podľa predsedu petičného výboru a starostu bratislavskej mestskej časti Vajnory Jána Mrvu je zmyslom protestu zároveň vyvinúť verejný tlak na ministerstvo dopravy a výstavby a Národnú diaľničnú spoločnosť (NDS). “Keď je verejný tlak, tak sa dajú rušiť amnestie, dajú sa zvyšovať platy učiteľom, dajú sa trhať faktúry a bude sa dať postaviť aj diaľnica s kolektormi,“ uviedol Mrva.

Bez kolektorov

Pôvodným zámerom NDS a ministerstva dopravy a výstavby bolo rozšírenie diaľnice D1 na šesťpruhovú diaľnicu so súbežnými cestami, takzvanými kolektormi. V októbri 2016 NDS pozastavila práce na stavbe križovatky Triblavina na úseku diaľnice D1 Bratislava – Senec na základe rozhodnutia o zmene stavby pred jej dokončením. NDS okrem toho vydala aj pokyn na vypracovanie novej projektovej dokumentácie rozšírenia diaľnice D1 bez kolektorov, pritom podľa riadne schváleného územného plánu Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) bolo pôvodným zámerom rozšírenie diaľnice D1 na šesťpruhovú diaľnicu so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice v úseku Bratislava – Trnava.

V marci 2017 Najvyšší kontrolný úrad SR (NKÚ) zistil viaceré nedostatky v príprave stavby mimoúrovňovej križovatky Triblavina v úseku diaľnice D1 Bratislava – Senec. Napríklad, chýbali výsledky podrobných analýz z dopravných prieskumov a tiež nástroje cieleného dopravného plánovania. „Kontrolóri poukázali aj na to, že zmena koncepcie rozšírenia diaľnice D1 zo šesťpruhu so súbežnými komunikáciami na osempruh bez súbežných komunikácií nebola v čase kontroly v súlade s platným Územným plánom Bratislavského samosprávneho kraja (BSK). V tejto veci nebolo začaté konanie na Ministerstve dopravy a výstavby SR,“ uviedol NKÚ.

Mimoúrovňová križovatka Triblavina bude z obidvoch strán zakončená kruhovými objazdmi. Na jednej strane sa napojí na existujúcu Seneckú cestu I/61, na druhej strane na komunikáciu vedúcu cez Čiernu Vodu. Zároveň by sa zo strany Čiernej Vody mala križovatka Triblavina napojiť na cestu Pezinok II/502, ktorú plánuje stavať Bratislavský samosprávny kraj.

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Bratislava #D1 #protest #Triblavina