Sadloň: Trvalé vedomosti žiakov sú nižšie ako v miulosti

Priemerný študent ovláda veľa krát úplne odlišné veci, ako študent pred dvadsiatimi rokmi. Objem trvalých vedomostí je však v súčasnosti u žiakov porovnateľne nižší, priznal v online rozhovore s čitateľmi Pravda.sk riaditeľ gymnázia na ulici Ladislava Sáru v Bratislave Pavel Sadloň.

01.07.2009 11:10 , aktualizované: 13:56
Pavel Sadloň Foto:
Riaditeľ Gymnázia na ulici Ladislava Sáru a šéf asociácie štátnych gymnázií Pavel Sadloň.
debata

Odpovede Pavla Sadloňa

Učitelia v ankete denníka Pravda oznámkovali ministra školstva Jána Mikolaja známkou dostatočný (4). Za chaos, ktorý priniesla do škôl podľa mnohých rýchlokvasená reforma, či chýbajúce učebnice. Sadloň ministra školstva hodnotiť nechcel. „Keďže nepoznám jeho pracovný režim, bolo by odo mňa nespravodlivé, aby som ho hodnotil známkou. S niektorými krokmi určite súhlasím, s inými nie. Naštartoval reformu, ktorá je zložitý proces, určite nemá dosť peňazí, aby realizoval mnohé dobré myšlienky,“ povedal.

„Školská reforma sa nedá urobiť ani za rok, ani za dva. Výsledky sa možno dostavia o desať rokov, pretože aj v súčasnosti sa dostávajú na gymnáziá žiaci so starými návykmi, u ktorých prevažuje memoratívnosť,“ vysvetlil ďalšiemu z čitateľov.

Sadloň sa vyjadril aj k novému štatútu pedagógov, ktorý im určil parlament. Stanú sa z nich chránené osoby, čím by sa mala zmenšiť agresivita žiakov voči nim. Pôvodný návrh dokonca hovoril o zaradení učiteľov medzi verejných činiteľov. „Či chceme, alebo nechceme, učiteľ akonáhle prekročí prah školy a pracuje so žiakmi či už v objekte, alebo mimo, je verejným činiteľom. Či to je, alebo nie je v zákone. On je ten, ktorého si verejnosť všíma. Trošku ma mrzí, že ak sa učiteľ dopustí priestupku, tak ho okamžite pranierujeme, ale tisíce učiteľov dosahujú so žiakmi vynikajúce výsledky a tých si nikto nevšimne,“ povedal riaditeľ.

„Čo sa týka nového zákona, toto je otázka budúcnosti, ak sa pozrieme do okolitých krajín, tak je tu veľa tragických prípadov, ktoré sa objavili v školskom prostredí, čo v minulosti neexistovalo. Je možno dobré, že sa verejne deklaruje, že učiteľ je chránenou osobou. Avšak, ak sa niekto rozhodne niekomu ublížiť, väčšinou to nie je človek, ktorý si uvedomuje, či ten trest bude vyšší alebo nižší. Samotný zákon agresivitu neodstráni,“ uzavrel.

debata chyba