Najviac ľudí počúva Rádio Slovensko

Najpočúvanejšou rozhlasovou stanicou na Slovensku je prvý okruh Slovenského rozhlasu, nasleduje ju Rádio Expres. Najčítanješím printovým médiom je denník Nový Čas. Pravdu číta 14,3 percenta respondentov.

29.11.2005 15:01 , aktualizované: 16:08
debata

Rádiovým vlnám dominuje Rádio Slovensko

Prvý okruh Slovenského rozhlasu (SRo) Rádio Slovensko je najpočúvanejšou rozhlasovou stanicou na Slovensku. Vyplýva to z prieskumu, ktorý od 8. do 14. novembra uskutočnil na reprezentatívnej vzorke 3 341 respondentov Odbor mediálneho výskumu SRo.

Na otázku, ktorú z vymenovaných rozhlasových staníc ste počúvali včera, uviedlo necelých 38 percent oslovených, že to bolo práve Rádio Slovensko. Za ním nasleduje najúspešnejšia komerčná stanica Rádio Expres, ktorú počúvalo takmer 29 percent respondentov. Na treťom mieste skončilo Rádio Regina (štvrtý okruh SRo) s vyše 15 percentami.

Do prvej desiatky sa dostalo aj Fun Rádio, ktoré s 12,5-percentnou počúvanosťou obsadilo štvrtú priečku. Za ním skončilo Rádio Okey, ktoré počúva 8,5 percenta opýtaných. Tretí okruh SRo Rádio_FM počúva 5,2 percenta respondentov, vďaka čomu o desatinu percenta predstihlo Rádio Lumen. Desiatku najpočúvanejších rozhlasových staníc uzatvára Rádio Východ, Rádio Twist a Rádio Patria. Zo zahraničných rozhlasov dosiahli najvyššiu počúvanosť maďarské komerčné stanice Danubius Rádio a Slágerradio, ktoré počúva 2,5 percenta opýtaných.

Pravda je druhý najčítanejší denník

Z toho istého prieskumu vyplýva, že najčítanejším slovenským denníkom je Nový Čas. Na otázku „Ktorý z denníkov ste čítali včera?“ odpovedalo vyše 26 percent opýtaných, že to bol denník Nový Čas. Z mienkotvorných denníkov vedie denník Pravda, ktorý čítali 14,3 percenta respondentov. Nasleduje denník Sme-Práca so ziskom 12,2 percenta. Denník Šport číta 7,5 %, východoslovenský regionálny denník Korzár 5,9 % , Új Szó 4,3 %, Hospodárske noviny 3,4% a inzertný denník Avízo 3,1% oslovených. Štyria z desiatich oslovených (42,6%) uviedli, že „včera“ nečítali žiadny titul dennej tlače.   

Z týždenníkov vedie v čítanosti Plus 7 dní, ktorý pravidelne číta 26,4 percenta respondentov.  Druhé miesto obsadil Nový Čas pre ženy (21%). Týždenník Život číta 17,1%, ženský časopis Báječná žena 14,9 %, Eurotelevíziu 14,5%, Slovenku 13,8 % a Markízu 13,5% účastníkov prieskumu. Výskum potvrdil zvyšujúci sa záujem verejnosti o regionálne a miestne týždenníky, ktoré sú pravidelným zdrojom informácií pre 38 percent respondentov.

debata chyba