Eurokalkulačky predražia kampaň

Eurokalkulačky pre domácnosti budú takmer dvojnásobne drahšie, ako sa pôvodne rátalo. Vybral sa iný model, s viacerými funkciami.

25.10.2008 07:09
Eurokalkulačka
Eurokalkulačka
debata

Reklamná agentúra Creo/Young & Rubican, ktorá informačnú kampaň realizuje, ponúkla v súťažnom návrhu jednu kalkulačku za 12,60 koruny (42 eurocentov). Riadiacemu výboru kampane sa však nezdala dostatočne kvalitná a vyžiadal si iný model, s viacerými funkciami za 22 korún (73 eurocentov). Eurokalkulačky majú ľuďom pomôcť ľahšie prepočítavať sumy z korún na eurá a naopak.

Pôvodný rozpočet na eurokampaň v objeme 180 miliónov korún (takmer šesť miliónov eur) požiadal výbor zvýšiť o 15 miliónov (500-tisíc eur). Odôvodnil to práve výberom drahšieho modelu kalkulačiek a skorším odštartovaním kampane v médiách.

Požiadavku v stredu odobrila vláda a odporučila Národnej banke Slovenska a ministerstvu financií, ktoré eurokampaň financujú, aby zabezpečili ďalšie peniaze. Obe inštitúcie potvrdili, že peniaze pridajú.

Takmer dva milióny kalkulačiek pre domácnosti zhltnú z peňazí vyčlenených na eurokampaň takmer štvrtinu, necelých 44 miliónov korún. Pri hodnotení ponúk jednotlivých agentúr však cena kalkulačiek nepatrila medzi rozhodujúce kritériá. Porota brala do úvahy formu, obsah a rozsah realizácie podujatia Deň eura, mediálnej kampane a priameho marketingu. Súťažiaci mali poskytnúť čo najviac služieb, pričom sa museli zmestiť do sumy 135 miliónov bez DPH.

V súťažných podmienkach zároveň nebolo presne vyšpecifikované, aké funkcie by eurokalkulačka mala mať. Len to, aby umožnila ľahký prepočet medzi korunami a eurami podľa konverzného kurzu.

Cenové ponuky piatich agentúr sa podľa informácií Pravdy pohybovali od 10,50 Sk do 20,50 Sk za jednu kalkulačku. Cena, ktorú ponúkla víťazná agentúra Creo/Young & Rubican, bola druhá najnižšia. Eurokalkulačka, ktorú ponúkla, sa nakoniec centrálnej banke a ministerstvu financií nezdala dosť dobrá. Preto vybrali drahšiu.

„Hlavnou výhodou sú väčšie a ľahko stlačiteľné tlačidlá, dvojitý displej s väčšími číslicami, tlačidlá upravené do slovenčiny a zdroj na batériu. Niektoré lacnejšie modely boli solárne,“ odôvodnil výber Martin Šuster, vedúci výboru pre komunikáciu zavedenia eura. Vďaka týmto funkciám bude podľa neho kalkulačka užitočnejšia a ľahšie využiteľná pre niektoré citlivé skupiny, napríklad seniorov alebo ľudí s horším zrakom.

Kalkulačky, ktoré vyrobili v Číne, sú už na Slovensku v sklade, kde sa zabalia do obálok spolu s informačnými brožúrkami centrálnej banky. Slovenská pošta obálky postupne doručí do všetkých domácností.

debata chyba