Informovali o tom francúzski vyšetrovatelia, ktorí analyzujú druhú čiernu skrinku. Podľa nich to potvrdzuje jeho úmysel nechať lietadlo aj s jeho pasažiermi sa zrútiť.
„Prvé údaje z analýzy čiernej skrinke, ktorá sa našla vo štvrtok, ukazujú, že pilot prítomný v kabíne použil automatického pilota na navedenie lietadla na klesanie do výšky asi tridsať metrov. Potom niekoľkokrát pri klesaní pilot zmenil nastavenie automatického pilota, aby klesajúce lietadlo zrýchlilo,“ uviedol vo vyhlásení francúzsky vyšetrovací úrad BEA.
Druhá čierna skrinka, ktorú objavili medzi troskami lietadla vo štvrtok, zaznamenáva letové parametre, ako je výška letu či rýchlosť lietadla. Ešte v deň nešťastia 24. marca sa našla prvá čierna skrinka. Tá zaznamenáva rozhovory medzi pilotmi, komunikáciu s leteckými dispečermi a všetky ďalšie zvuky v kabíne.
Analýza prvej skrinky ukázala, že pád lietadla typu A320 spoločnosti Germanwings s najväčšou pravdepodobnosťou spôsobil druhý pilot. Nepustil kapitána do pilotnej kabíny a stroj naviedol na kurz, ktorý sa skončil nárazom do horského masívu, tvrdia francúzski vyšetrovatelia. Následné vyšetrovanie ukázalo pravdepodobné psychické problémy mladého druhého pilota. Vo štvrtok vyšetrovatelia oznámili, že Lubitz si na internete vyhľadáva informácie o zabezpečení dverí pilotnej kabíny.
Vyšetrovatelia prehľadali ordinácie lekárov
Nemeckí vyšetrovatelia prehľadali ordinácie piatich lekárov, u ktorých Lubitz hľadal pomoc, informoval nemecký týždenník Der Spiegel. Zaistili pritom zdravotné záznamy týkajúce sa mladého kopilota.
Po zverejnení dohadov okolo Lubitza sa vyšetrovateľom prihlásilo niekoľko lekárov, ktorých muž kontaktoval. Obrátil sa na neurológov a psychiatrov. K správe týždenníka sa zatiaľ nevyjadril žiadny predstaviteľ úradu v Düsseldorfe, kde Lubitz žil.
Lietadlo Germanwings sa zrútilo 24. marca počas cesty z Barcelony do Düsseldorfu. Na palube bolo 144 cestujúcich a šesť členov posádky. Pátracie tímy už na mieste nehody našli vzorky DNA všetkých obetí.