Stratégia má za cieľ zvýšiť o polovicu v najbližších desiatich rokoch počet ciest na bicykli každého obyvateľa Nemecka – z priemerných 120 na 180 ročne. Podľa hovorkyne nemeckej vlády Ulrike Demmerovej tento rozdiel predstavuje tri až štyri milióny ton oxidu uhličitého, ktorý sa takto neuvoľní do atmosféry.
Obavy z klimatických zmien sa v posledných rokoch umiestňujú v prieskumoch verejnej mienky medzi najvážnejšími problémami, ktorým Nemecko čelí. Strana zelených sa tento týždeň prvýkrát dostala do čela prieskumu volebných preferencií, čo z nej urobilo favorita septembrových parlamentných volieb.
Čítajte viac Strach zo zelenej kancelárky zomkol čiernych sokovAby sa jazdenie na bicykli stalo atraktívnejšie, plánujú úrady rozšíriť v krajine počet „cyklodiaľnic“, vytvoriť viac vyhradených cyklotrás a stojanov na bicykle a zohľadniť potreby rastúcemu počtu užívateľov bicyklov.
Plán má tiež za cieľ znížiť v nasledujúcich desiatich rokoch počet usmrtených cyklistov na nemeckých cestách o 40 percent oproti roku 2019, keď pri dopravných nehodách zomrelo 445 ľudí na bicykli.
Len v najbližších dvoch rokoch chce nemecká vláda na realizáciu stratégie rozvoja cyklistickej dopravy vyčleniť takmer 1,5 miliardy eur.