Električka z Bratislavy povedie až do Viedne
Naposledy ju rakúskemu kancelárovi Alfredovi Gusenbauerovi zopakoval slovenský priemiér Robert Fico, keď obaja v novembri uvádzali do prevádzky novú diaľnicu medzi oboma mestami.
Teraz sa pomerne nečakane zdá, že by myšlienka obnovenia „električky“ mohla byť predsalen realizovaná. Predbežný projekt vychádza z toho, že by pre novú trať mohla byť využitá jednak terajšia dráha z Viedne do Badenu, jednak linka rýchlodráhy S7 do Wolfsthalu. Nanovo je potrebné vybudovať len sedemkilometrový úsek z Wolfsthalu do Petržalky, ktorý bol po vojne zlikvidovaný.
Prvé odhady hovoria o tom, že na obnovenie niekdajšej medzimestskej linky by bolo treba asi 70 miliónov eur (asi 2,3 miliardy Sk). Najväčšiu časť týchto prostriedkov by zhltol most, ktorý by bolo treba postaviť ponad diaľnicu.
Autori projektu vychádzajú okrem iného z veľkého úspechu lodného spojenia medzi Viedňou a Bratislavou, ktoré je pod názvom Twin City Liner napriek relatívne vysokej cene značne vyťažené a na budúci rok má byť rozšírené o ďalšie plavidlo.
Konkurenciu rýchlovlakom železnice by električka podľa nich nemala predstavovať, pretože jej hlavným cieľom by bolo spojiť čo najviac malých miest na trase s hlavnými mestami.
Predpokladá sa, že jazda električkou medzi Viedňou a Bratislavou by trvalo niečo viac ako hodinu a nový spoj by mal vychádzať každých 15 minút.