Predaj nových áut na Slovensku stúpol

ČTK | 11.04.2012 11:22
Škoda Vision D Foto:
Najsilnejšou značkou na slovenskom trhu je česká škodovka.
Predaj nových osobných automobilov na Slovensku v prvom štvrťroku stúpol o 5,7 percenta na 16 598 vozidiel. Jednotkou na trhu zostala česká Škoda Auto, ktorá si pozíciu v konkurencii ostatných značiek posilnila. Vyplýva to z údajov slovenského Združenia automobilového priemyslu.

Mladoboleslavská automobilka predala na Slovensku v prvých troch mesiacoch roka 4282 osobných vozidiel, čo oproti rovnakému obdobiu vlaňajška znamená nárast o 34 percent. Najväčší záujem bol o octavie. Trhový podiel českého výrobcu automobilov na celkovom počte registrácií nových osobných vozidiel tak presiahol 25 percent, vlani to bola pätina.

S odstupom na druhom mieste v počte registrácií skončil nemecký Volkswagen s podielom 9,4 percenta pred kórejskou značkou Kia s podielom 7,2 percenta. Zhruba šesť z desiatich nových automobilov si zaregistrovali právnické osoby, teda najmä firmy.

Pozitívny vývoj v počte registrácií nových áut by mohol pokračovať aj v druhom štvrťroku, ktoré podľa Združenia automobilového priemyslu dlhodobo patrí k najsilnejším obdobím pre predajcu vozidiel.

Automobilky Volkswagen, Kia Motors aj francúzsky PSA Peugeot Citroën majú na Slovensku svoje výrobné závody. Prakticky celá ich produkcia smeruje na export.