Najsledovanejší duel Fico-Kiska bol na Markíze, videlo ho skoro pol milióna ľudí

TASR | 27.03.2014 16:39
Andrej Kiska, Robert Fico, prezidentske volby... Foto: ,
Andrej Kiska a Robert Fico v jednej z televíznych debát na TA3.
Najsledovanejší zo štvorice televíznych duelov Róberta Fica a Andreja Kisku pred druhým kolom prezidentských volieb bol duel v televízii Markíza. Vyplýva to z čísiel, ktoré poskytli jednotliví vysielatelia.

Súkromná Markíza duel odvysielala v utorok (25. 3.) v skorých nočných hodinách. Pozrelo si ho vyše 475-tisíc divákov. Moderovala ho Zlatica Puškárová.

Stredňajší záverečný televízny duel Fica a Kisku vo verejnoprávnej RTVS (moderátori Martin Strižinec a Braňo Dobšinský) si potom v hlavnom vysielacom čase pozrelo viac ako 319-tisíc divákov. Premiéra nedeľného duelu v spravodajskej TA3 (moderátori Pavol Bielik a Ľuba Oravová) mala sledovanosť vyše 240-tisíc divákov.

Najmenší záujem mala verejnosť o sobotňajší (23. 3.), takzvaný rozhlasový duel v RTVS (moderátor Braňo Dobšinský). Dosiahol v najširšej cieľovej skupine 12+ rating viac ako 104-tisíc televíznych divákov.

Zmenila sa tak úspešnosť jednotlivých televízií a zároveň platí, že o politiku bol pred druhým kolom volieb prezidenta väčší záujem. Pred prvým kolom bola najsledovanejšia záverečná televízna diskusia v RTVS. V stredu 12. marca večer si ju pozrelo 332-tisíc divákov, následnú debatu na Markíze 325-tisíc divákov. Záverečnú diskusiu videlo 9. marca na TA3 147-tisíc divákov.

RTVS ani Markíza svoje výsledky nekomentovali. Výrobný riaditeľ TA3 Igor Čekirda zdôraznil, že ich duel bol v nedeľu (23. 3.) predpoludním s podielom (share) 21,5 percenta jednotkou na trhu v danom momente, čo je pre spravodajskú televíziu výnimočné.

Trhový podiel utorkového duelu na Markíze bol 30,5 percenta, stredajšieho v RTVS 15,2 percenta a sobotnej debaty v RTVS 19 percent.

TA3 ako jediná duel dvakrát reprízovala. Jej kumulatívny rating (sledovanosť premiéry a dvoch repríz) bol 412 tisíc divákov, čo prekonala pred druhým kolom Markíza.

Verejnoprávna RTVS oba duely paralelne vysielala na svojom prvom televíznom a rozhlasovom okruhu. O duel TA3 prejavila záujem česká verejnoprávna spravodajská televízia ČT24.

Záujem verejnosti o finále prezidentských volieb ilustruje aj takzvaný reach, čo je parameter, ktorý hovorí o zásahu relácie. Aspoň minútu duel na TA3 a jeho dve reprízy sledovalo 900-tisíc divákov. Súboj zostávajúcich dvoch prezidentských kandidátov na Markíze potom zasiahol 798-tisíc divákov a stredajší duel v RTVS 615-tisíc divákov (zaokrúhlené čísla).