Zmeniť po škandále Volkswagen potrvá dva až tri roky, tvrdí jeho šéf

ČTK | 06.01.2016 18:44
Nemeckej automobilovej skupine Volkswagen bude trvať dva až tri roky, kým po škandále s meraním emisií dokončí zmenu stratégie a podnikovej štruktúry. Nemeckému týždenníku Wirtschaftswoche to povedal šéf spoločnosti Matthias Müller.

Skupina by sa podľa neho mala do budúcna miesto zvyšovania predaja zamerať na zlepšovanie ziskovosti.

„Strategické preorientovanie skupiny potrvá určite dva až tri roky a nebude to žiadna hračka,“ povedal Müller v rozhovore, ktorý časopis zverejnil v stredu.

Müller dodal, že Volkswagen sa prestane zameriavať na zvyšovanie objemu výroby a predaja. Svojich konkurentov chce porážať v ziskovosti.

Odbyt vozidiel sa za Müllerovho predchodcu Martina Winterkorna zdvojnásobil na viac ako desať miliónov ročne a Volkswagen vlani dočasne predstihol Toyotu na pozícii najväčšieho svetového predajcu áut. „Honba za novými rekordami v predaji z môjho hľadiska nedáva príliš veľký zmysel,“ povedal výkonný šéf skupiny.

Müller chce tiež aj napriek škandálu s emisiami pri naftových vozidiel ďalej pokračovať v dieselovej ofenzíve na americkom trhu. Šéf Volkswagenu tento týždeň zavíta do USA prvýkrát od vlaňajšieho septembra, keď škandál s meraním emisií v naftových autách Volkswagenu vypukol.

Americká Agentúra pre ochranu životného prostredia (EPA) vlani v septembri Volkswagen obvinila, že do vozidiel s naftovými motormi inštaloval softvér umožňujúci pri testovaní emisií skrývať vysoké hodnoty toxických oxidov dusíka. Najväčší škandál v 78-ročnej histórii Volkswagenu donútil k odchodu dlhoročného generálneho riaditeľa Winterkorna a viedol k vyšetrovaniu po celom svete. Tento týždeň podala americká vláda na Volkswagen civilnú žalobu.