Piataci dosiahli v matematickom testovaní priemer 62 percent

SITA | 18.01.2016 17:30
matematika, škola, test, žiaci Foto: ,
V matematickom testovaní sa najlepšie umiestnili piataci z Bratislavy.
Priemerná úspešnosť žiakov v testoch z matematiky v rámci Testovania 5 bola 62 percent. Najúspešnejší boli žiaci Bratislavského kraja (70,6-percentná úspešnosť) a najmenej úspešní žiaci Košického kraja (55,2-percentná úspešnosť).

Za žiakmi z Bratislavského kraja nasledovali žiaci Trenčianskeho kraja (66,9 percenta) a na treťom mieste žiaci Žilinského kraja (66,4 percenta). Priemerná úspešnosť žiakov v testovaní v papierovej forme bola 61,5 percenta a v testovaní v elektronickej forme 70,4 percenta. Informovala o tom Martina Slušná z komunikačného odboru ministerstva školstva.

Vyššiu úspešnosť v matematickom teste pritom zaznamenali žiaci, ktorí navštevujú väčšie školy. „Žiaci v školách s počtom 38 žiakov a viac v piatom ročníku dosiahli o vyše štyri percentá vyššiu úspešnosť ako žiaci navštevujúci školy do 15 žiakov v triede, ktorí zaznamenali úspešnosť 58 percent,“ uviedla Slušná.

Pri teste zo slovenského jazyka a literatúry boli opäť najúspešnejší žiaci Bratislavského kraja a najmenej úspešní žiaci Košického kraja. Priemerná úspešnosť žiakov v tomto teste bola 66,6 percenta. Lepší výsledok v teste zaznamenali žiaci zapojení do testovania elektronickou formou, pričom ich priemerná úspešnosť v teste bola 73,5 percenta, oproti žiakom, ktorí písali test papierovo a zaznamenali 66,2-percentnú úspešnosť.

Test z maďarského jazyka a literatúry písalo 2 791 žiakov s priemernou úspešnosťou 57,4 percenta. Priemerná úspešnosť žiakov v elektronickej forme bola 66,3 percenta a v papierovej 56,9 percenta. Z hľadiska krajov boli najúspešnejší žiaci Trnavského kraja s priemernou úspešnosťou 69 percent a najmenej úspešní boli žiaci Banskobystrického kraja s priemernou úspešnosťou 42,3 percenta.

Testovaní boli aj žiaci so špeciálnymi potrebami

Do testovania papierovou formou sa zapojilo aj 937 žiakov zo 159 škôl vzdelávajúcich žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami formou školskej integrácie. Test z matematiky riešilo 919 žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami s priemernou úspešnosťou 50,7 percenta. Pri teste zo slovenského jazyka a literatúry bola priemerná úspešnosť 58,1 percenta. Test z maďarského jazyka a literatúry vypĺňalo 36 žiakov s priemernou úspešnosťou 37,4 percenta.

Testovanie 5 sa uskutočnilo 25. novembra 2015 a prvýkrát sa na ňom zúčastnili všetci žiaci 5. ročníkov základných škôl okrem žiakov s mentálnym postihnutím. Cieľom testovania bolo získať objektívne informácie o výkone žiakov. Testové úlohy boli zamerané na logické myslenie, porozumenie textu, overovanie hĺbky vedomostí a zručností, či aplikáciu poznatkov v praktických súvislostiach.

Objektívnosť testovania v papierovej aj elektronickej forme bola v tomto školskom roku zabezpečená prostredníctvom externého dozoru. Testy písalo 43 148 piatakov z 1 457 základných škôl, z toho 40 354 žiakov zo škôl s vyučovacím jazykom slovenským a 2 794 žiakov zo škôl s vyučovacím jazykom maďarským. Testy v papierovej forme písalo 40 926 žiakov z 1 456 základných škôl, testy v elektronickej forme písalo 2 232 žiakov zo 111 základných škôl.