Volkswagen neplánuje predaj žiadnej zo svojich značiek

ČTK | 31.01.2016 21:18
Napriek súčasnej kríze a úsporným opatreniam neplánuje nemecká automobilka Volkswagen predaj žiadnej zo svojich dvanástich značiek.

V rozhovore s nemeckým denníkom Neue Presse to povedal generálny riaditeľ koncernu Matthias Müller.

„Máme 12 úspešných značiek, ktoré sú veľmi konkurencieschop­né,“ povedal Müller. V súčasnosti podľa neho nie je dôvod, aby sa firma niektorej značky zbavovala.

Od vlaňajšieho septembra, keď sa objavila správa o manipuláciách s meraním emisií vozidiel s naftovým motorom, sa Volkswagen potýka s vážnou krízou. Firme pre škandál hrozia po celom svete miliardové pokuty. Bude tiež musieť zvolať ku kontrole autá, ktorých sa škandál týka, čo bude stáť ďalšie peniaze. Müller z tohto dôvodu krátko po nástupe do čela koncernu oznámil masívne úsporné opatrenia.

Americké ministerstvo spravodlivosti tento mesiac podalo na Volkswagen civilnú žalobu za to, že firma do takmer 600 000 naftových vozidiel v USA inštalovala zariadenie, ktoré umožňovalo skrývať pri testoch emisií vysoko nadlimitné hodnoty oxidov dusíka. Volkswagen už skôr priznal, že softvér umožňujúci manipulovať s meraním emisií inštaloval do zhruba 11 miliónov naftových áut po celom svete.

Volkswagen okrem značky Volkswagen vlastní aj značky osobných áut Škoda, Audi, Seat, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, nákladných vozidiel MAN a Scania, má tiež úžitkové autá Volkswagen a motocykle Ducati.