Imidž Slovenska sa vtesná do novej značky

Žaneta Mikulíková, Pravda | 18.02.2016 15:00
Jedna z najväčších prezentačných kampaní v histórii Slovenska. Aj tak by sa dalo označiť vytvorenie novej značky Slovenska, ktorou sa chce ukázať vo svete ako atraktívna krajina. Pre turistov, zahraničné investície či pre podporu našich výrobkov. Logo slávnostne predstaví rezort diplomacie v priebehu niekoľkých týždňov.

Slovensko sa chce v zahraničí prezentovať ako rôznorodá, vynachádzavá, vitálna a autentická krajina. Všetky tieto posolstvá má komunikovať nová „značka Slovensko“ z dielne bratislavskej reklamnej agentúry Creative Department, s ktorou ministerstvo zahraničných vecí uzatvorilo zmluvu 8. februára. Predchádzalo tomu opakované verejné obstarávanie, v ktorom 12-členná odborná porota posudzovala návrhy troch súťažiacich.

Úlohou kreatívcov bolo vytvoriť ideový príbeh značky a tiež samostatné ideové príbehy značky pre cestovných ruch, zahraničné investície, export, kultúru a šport, vizuálnu podobu značky a slogan v šiestich jazykových mutáciách.

"Zmapovali sme si, ako komunikujú ostatné krajiny, a môžem pokojne povedať, že Slovensko bude mať jedinečné riešenie, ktoré zodpovedá moderným princípom komunikácie,“ hovorí spolukonateľka agentúry Simona Bubánová.

Z dielne agentúry vyjde aj spoločný logotyp pre štátnu správu, ktorý nahradí tie súčasné. Súčasťou zákazky za 88 900 eur je vytvorenie manuálov a vzorov pre jednotlivé inštitúcie. Pod novou značkou sa má zjednotiť koordinácia a riadenie medzinárodnej prezentácie SR v zahraničí. Vláda včera schválila materiál s krokmi, ako v projekte postupovať ďalej.

Nový logotyp majú prebrať ministerstvá najneskôr do konca septembra. Musia tak zmeniť hlavičkové papiere, vizitky, infotabule, bannery, weby, profily na sociálnych sieťach či výstavné expozície. V rozpočte pre tento rok je na to vyčlenených takmer 490-tisíc eur.

Oficiálne logo značky chce ministerstvo zahraničia predstaviť v priebehu niekoľkých týždňov. "Štvorročné úsilie chceme prezentovať dôstojnou formu, keď na to bude sústredená pozornosť. Vtedy prezradíme aj ďalšie detaily,“ povedal hovorca rezortu diplomacie Peter Stano.

Momentálne sa však venujú inému grafickému symbolu. V pondelok večer zverejnia logo predsedníctva Slovenska v Rade EÚ. Hoci ide o dve nezávislé aktivity, majú komunikovať rovnaké posolstvá.

Projekt „značka Slovensko“ beží už štyri roky. Cieľom bolo najskôr zistiť, ako Slováci vnímajú samých seba a ako by chceli, aby ich vnímali iní. Podklady zbierali od odborníkov i verejnosti.

Začiatkom roku 2015 nasledoval prieskum verejnej mienky. "Až 83 percent opýtaných súhlasí s tým, aby Slovensko investovalo prostriedky do systému budovania vlastnej značky, ktorý by prispel k tomu, aby bola naša krajina rozpoznateľná v zahraničnej konkurencii,“ povedal minister zahraničia Miroslav Lajčák pre Pravdu v júni minulého roka.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ