Dôsledkom sporu je, že Coca-Cola v hypermarketoch Tesco nie je. „V tejto chvíli nemôžem povedať, či sa Coca-Cola v našich obchodoch znovu objaví, a pokiaľ áno, kedy tak bude,“ cituje denník hovorkyňu Tesca Janu Matouškovú. Hovorca Coca-Coly Zdeněk Vilímek sa k situácii odmietol vyjadriť.
Denník uvádza, že podľa dobre informovaného zdroja môže byť jednou z príčin sporu plánované prevzatie hypermarketov Carrefour Tescom.
„Obidva reťazce spoja nákup, databázu a zrazu napríklad obchodník z Tesca vidí, že kupoval daný výrobok drahšie než obchodník z Carrefouru,“ cituje MfDnes svoj zdroj. Predajca preto podľa denníka začne naliehať na výrobcu a žiadať nižšiu cenu.
Z podobných dôvodov zmizla z Kauflandu malinovka Kofola, v Glóbuse nejaký čas chýbala Coca-Cola alebo výrobky Vitany, v Interspare chýbala určitý čas aj Becherovka.
Obchodníci sa snažia bojovať o zákazníkov najmä cenou a nízke ceny žiadajú aj od výrobcov. Menší dodávatelia sú ľahko nahraditeľní. Veľkí hráči, ako Coca-Cola, Nestlé, Vitana, Unilever alebo Procter and Gamble môžu vyvinúť väčší tlak, podotýka denník.
Výrobcovia však nebývajú vždy ochotní pristúpiť na nižšiu cenu a používajú rôzne triky. „Keď od nás chceli lacnejší prací prášok, tak sme povedali, že sa nám rozbila linka a teraz nemôžeme vyrábať,“ citoval denník MfDnes bývalého zamestnanca firmy Henkel, ktorá vyrába napríklad pracie prostriedky Persil, Palmex alebo Rex.