Po prejazde Sitinou sa Coulthard vydal v kokpite svojho vozidla na zhruba 20-kilometrový okruh po diaľnici v hlavnom meste. Okrem jazdy najstaršieho pilota v seriáli pretekov F1 organizátori pripravili pre divákov tiež simuláciu nehody a zásahu a ďalšie podujatia.
Podľa odhadov sa na otvorenie tunela prišlo pozrieť niekoľko tisíc ľudí, ktorí sa po skončení jazdy formuly húfne pustili na peší prechod cez Sitinu. Pozornosť pútal hlavne Coulthard, ktorého stan po jazde ulicami Bratislavy obklopilo množstvo zvedavcov.
„Boli sme sa pozrieť hlavne na formulu, ale aj prejsť tunel. Formula a jej zvuk bolo pre nás to, čo sme chceli vidieť a počuť, takže sme spokojní,“ povedal tridsiatnik Marián zo Skalice, ktorý zavítal do hlavného mesta spolu so svojím malým synom.
Tunel vyplní chýbajúci diaľničný úsek od Brna smerom do Budapešti alebo Žiliny a uľahčí tranzit napríklad z Česka do Maďarska, Rakúska alebo na sever krajiny. Motoristi by sa mali po jeho otvorení vyhnúť dlhému čakaniu na jednej z najvyťaženejších bratislavských križovatiek Patrónka. Na výstavbe asi 1,4-kilometrového tunela za zhruba 4,5 miliardy korún stavbári pracovali od októbra 2005.
Podľa ministra dopravy Ľubomíra Vážneho prejde denne cez vyťažený dopravný uzol na Patrónke takmer 55.000 automobilov. „Po otvorení tunela sa predpokladá odklon viac ako 25.000 vozidiel, čo znamená zníženie zaťaženia križovatky na 45 percent,“ poznamenal počas slávnostného otvorenia prvého dvojrúrového tunela v krajine Vážny.
Diaľničný tunel tvoria dve samostatné rúry, každá má dva jazdné pruhy. Jeho stavbu malo na starosti japonsko-české konzorcium Taisei-Skanska DS. Pôvodne sa predpokladalo, že bude prejazdný v prvom štvrťroku tohto roka. Práce pri razení tunelových rúr však komplikovali nestabilné geologické podmienky, problémy boli aj pri kladení povrchu vozoviek.
V posledných rokoch sa na Slovensku dokončili dva väčšie tunely, koncom roka 2004 takmer päťkilometrový tunel Branisko na východnom Slovensku a predvlani asi 600-metrový tunel Horelica na severe krajiny. Na diaľnici D1, ktorá ma v budúcnosti spojiť Bratislavu s Košicami, sa plánuje niekoľko ďalších tunelov.
Coulthard prefrčal Bratislavou rýchlosťou 250 až 260 km/h
Škótsky pilot David Coulthard, ktorý otvoril v kokpite svojho vozidla tunel Sitina, riadne dupol na plyn a na zhruba 20-kilometrovom diaľničnom okruhu vyvinul maximálnu rýchlosť 293 kilometrov za hodinu. V bežnej premávke je na slovenských diaľniciach povolená rýchlosť 130 kilometrov za hodinu.
„Počas jazdy som videl stáť ľudí všade okolo cesty,“ povedal Coulthard zvedavým divákom neďaleko vjazdu do tunela. Pilot svoju rýchlosť trochu podcenil, pretože v monoposte nemá namontovaný tachometer. Odhadol, že Bratislavou prefrčal rýchlosťou medzi 250 až 260 kilometrov za hodinu. Organizátori však spresnili, že v skutočnosti dosiahol takmer 300-kilometrovú rýchlosť, čo je maximálna možná rýchlosť jeho vozidla.
Kone pod kapotou Coulthardovej formuly skúšali odolnosť bubienkov prizerajúcich sa ľudí, extrémne intenzívny hluk formula vydávala najmä pri východe z tunela. „My sme sa na to chystali, ale aj tak to bola veľká tlaková vlna. Bolo to cítiť, ale boli sme na to pripravení,“ povedal ČTK asi 35-ročný Skaličan Marián. Silné zvukové vibrácie neprekážali ani Vilovi z Bratislavy. „Mohol by som to počúvať aj celý deň,“ utrúsil položartom.
V súčasnosti najstarší pilot seriálu pretekov F1 Coulthard zavítal do Bratislavy v piatok a zdržal sa len krátko. Po otvorení Sitiny strávil nejaký čas vo svojom stane a popoludní už mal odletieť späť na britské ostrovy. „Dúfam, že sa budem môcť čo najskôr vrátiť na Slovensko a hlavne sa zdržať dlhšie,“ poznamenal. Chcel by si totiž lepšie prezrieť aj iné zákutia krajiny ako hlavné mesto.
Tridsaťšesťročný jazdec sa zúčastňuje na kolotoči pretekov seriálu Formuly 1 od roku 1994. Počas svojho pôsobenia vystriedal tri tímy, Williams, McLaren a Red Bull Racing, vyhral 13 veľkých cien. Coulthard už v minulosti Bratislavu trikrát navštívil.