Na nástenke zarobila aj Slotova hlásna trúba

Nielen Zamediu zo Žiliny, ale aj žilinskú TV Patriot posunul k miliónovým ziskom nástenkový tender na ministerstve výstavby. Televízia zarobila na eurofondovej kampani najmenej štvrť milióna eur (7,5 milióna korún). Za Slotovho primátorovania bol Patriot považovaný za "hlásnu trúbu" šéfa SNS.

27.05.2009 10:05
debata

Ako čerpať eurofondy, vysvetľoval rezort výstavby prostredníctvom celoslovenských televízií. Z regionálnych TV si vybral bývalý Slotov zástupca zo žilinskej radnice Marián Janušek iba Patriot. Prečo, rezort výstavby v utorok nevys­vetlil.

Za jeden 30-sekundový spot v TV Patriot platil Janušek 1 161 eur (35-tisíc korún). Z faktúr, ktoré zverejnila Aliancia Fair-play, však vyplýva, že za niektoré spoty zaplatil až 170-tisíc korún. Teda toľko, koľko si Zamedia ako sprostredkovateľ pýtala za reklamu v celoštátnych médiách.

Vďaka tomu sa mohol celkový zisk Patriotu prehupnúť cez 10 miliónov korún. Majitelia si mohli dovoliť vybudovať pobočku v hlavnom meste. Odkúpili bratislavskú spoločnosť TV Agency.

Keď bol Slota primátorom Žiliny, Patriot štedro podporoval. Televízia mesačne dostávala z mestskej kasy 200-tisíc korún (asi 6 640 eur). Získala aj veľmi výhodný 10-ročný prenájom priestorov v Mestskom divadle s výpovednou lehotou 3 roky a podozrivo nízkym ročným nájomným 1 200 korún na štvorcový meter. Sympatie TV Patriot k Slotovi nikdy nevychladli. Ako jediná regionálna televízia napríklad prišla nedávno na konferenciu SNS o eurovoľbách.

Marketingový riaditeľ TV Patriot Boris Rizman získanie zákazky obhajuje tým, že nie sú regionálna televízia. "Vysielame zo satelitu a distribuuje nás 50 kábloviek po celom Slovensku,“ zdôraznil. Zamedia však televíziu vo faktúrach viedla ako regionálnu.

Žilinský Patriot síce vysiela na celom Slovensku, jej sledovanosť sa však s celoštátnymi médiami porovnávať nedá. „Odhadujem, že nás sleduje 7 až 8 percent divákov,“ tvrdí Rizman.

„Toto číslo určite nie je reálne,“ reaguje redaktor Medialne.sk Lukáš Kočišek. Ten predpokladá, že Patriot má oveľa nižšie čísla ako spravodajská TA3, ktorá má sledovanosť okolo dvoch percent. Kočišek tiež vraví, že suma, ktorú zinkasoval v tomto prípade Patriot od štátu, je pre regionálnu TV veľmi významná. Mohla podľa neho pokryť ich celoročný rozpočet.

Rezort výstavby sa pre Patriot nerozhodol preto, že by bol cenovo najvýhodnejší. Rizman prezradil, že za uverejnenie 30-sekundového spotu v najlepšom vysielacom čase si Patriot účtuje 990 eur (asi 30-tisíc korún). Na porovnanie – TV Bratislava pýta za to isté 200 eur (6-tisíc korún).

debata chyba