Reklama ministerstva je neetická

Televízna reklama na operačný program doprava, ktorú zadalo ministerstvo dopravy, porušila etické pravidlá reklamy. Rozhodla o tom Arbitrážna komisia Rady pre reklamu.

15.01.2010 17:43
reklama Foto:
Ukážka z reklamy na operačný program doprava, ktorú zadalo ministerstvo dopravy.
debata

Podľa nej „bezdôvodne zobrazuje nebezpečné rizikové situácie pre život a zdravie“. Na spot sa sťažovali štyri osoby, ktoré mu vytýkali nedostatočné odlíšenie fikcie od skutočnosti.

Reklama zobrazuje hlavného protagonistu v nebezpečných situáciách, ako napríklad prechod cez železničné koľaje, ktoré by v reálnom živote mohli byť posudzované ako priestupky, tvrdili sťažovatelia. Podľa členov komisie by tak mohol najmä maloletých divákov navádzať na podobné konanie. Myslia si preto, že by ministerstvo malo zvážiť, akým spôsobom reklamné posolstvo bude prezentovať.

Informoval o tom Štefan Horváth zo sekretariátu Rady pre reklamu.

Facebook X.com debata chyba Newsletter