Účinkovať v reklame však verejným funkcionárom zakazuje zákon o konflikte záujmov od roku 2004. Z vyjadrenia riaditeľky RTVS teda vyplýva, že sa nemal v reklame objaviť ani Deduško Večerníček. Pravda sa preto Zemkovej opýtala, ako svoje slová myslela. Vysvetlenia sa v stredu nedočkala.
„Nechcem odpovedať za pani riaditeľku, ale myslím si, že v tomto smere išlo naozaj o prirovnanie,“ uviedla hovorkyňa RTVS Alexandra Štullerová Koreňová. Otázku Pravdy označila „tak trochu za slovičkárenie“. „To je však môj subjektívny názor,“ dodala.
Predseda výboru pre kultúru a médiá Dušan Jarjabek (Smer) vraví, že ak riaditeľka Zemková čo i len zbežne sleduje spravodajskú prácu svojho terajšieho a doterajšieho média, malo by jej byť jasné, že politici v reklame vystupovať nesmú. „Pretriasa sa to stále. Spomeňme si len, aké mal nedávno problémy súčasný minister financií Ivan Mikloš, keď cestovná kancelária v reklamnom materiáli použila jeho vyjadrenie,“ vraví Jarjabek.
„Keby pani riaditeľka nebola v týchto dňoch tak extrémne pracovne vyťažená, určite by si ona alebo jej tím spomenuli na platnosť zákona o konflikte záujmov,“ pripája sa k Jarjabkovi politológ Michal Horský. Ten súhlasí s ďalším tvrdením Zemkovej, že v reklame sa úplne bežne používajú emócie a VIP osoby. Ale s výnimkou politikov.
„Herci sú v reklame všade, politici však nie. Keď politik v civilizovanom svete vystúpi v reklame, je koniec s jeho kariérou,“ pripomína Zemkovej Horský. RTVS predala licenciu na zvučku Večerníčka jednej z bánk, ktorá ju využíva na propagovanie hypoték. Zmluvu za 15 066 eur podpísal šéf STV Ľuboš Machaj.