Na hokejovom šampionáte zarábajú aj Číňania

Šály, čiapky, vlajky či špeciálne návleky na spätné zrkadlá áut sa napriek cene, niekedy rádovo v desiatkach eur, predávajú v obchodoch teraz ako teplé rožky. Väčšina z nich musela pri ceste za slovenskými hokejovými fanúšikmi precestovať tisícky kilometrov. Suveníry pre fanúšikov boli totiž vyrobené v Číne. Predajcom sa takáto obchodná prax oplatí, keďže Číňania pracujú za niekoľkonásobne nižšie mzdy ako zamestnanci v Európe.

29.04.2011 12:00
debata

„Výrobky sme objednávali minimálne pol roka dopredu, aby sme ich na začiatku roka nasadili do predaja,“ potvrdil Peter Fizt z firmy Sport team. Hokejové nadšenie pri záujme o suveníry na fandenie je už cítiť. „Predaj podobných výrobkov je skutočne výhodný iba cez majstrovstvá. Ak zoberieme, že teraz predaj ide na sto percent, tak po zvyšok roka je to iba na desať percent,“ dodáva Fizt.

Firma podobne ako desiatky ďalších spoločností, ktoré predávajú špeciálne výrobky pre fanúšikov hokeja, musela objednávať v predstihu. „Máme v Číne svojich ľudí, ktorí kontrolujú výrobu, značky a logá. Následne prekontrolujú ich kvalitu,“ opísal postup pri dovoze výrobkov Fizt.

Aj keď sú suveníry v predajniach už niekoľko mesiacov, najvýraznejšie sa podľa neho predaj rozbehol v posledných týždňoch. Naplno sa však zrejme rozbehne cez samotné majstrovstvá. „Ako sa bude predaj vyvíjať ďalej však závisí od toho, ako ďaleko sa Slovensko v rámci turnaja dostane,“ konštatoval Fizt.

Aj medzi suvenírmi sú rozdiely. Kým výrobky so slovenskými znakmi môže predávať takmer každý, logo Medzinárodnej hokejovej federácie (IIHF) či vlka Gooolyho môžu výrobcovia používať až s povolením švajčiarskej firmy Infront Sports & Media, marketingového partnera IIHF.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba