Zdravotné poisťovne sa predbiehajú. V reklame

Zdravotné poisťovne vytiahli všetky zbrane a po rokoch mlčania rozbehli reklamné kampane na nábor nových poistencov. Zaplatili si televízne spoty, bilbordy či letáky.

09.09.2012 18:10
všeobecná zdravotná poisťovňa Foto:
Ilustračné foto
debata (17)

Podľa analytikov tak reagujú na plány vlády vytvoriť jedinú štátnu poisťovňu, pričom by štát súkromné poisťovne zrejme vykúpil. Ak sa podarí súkromným poisťovniam získať viac poistencov, tým viac peňazí môžu potom od štátu pýtať. Ľudia môžu zmeniť zdravotnú poisťovňu do 30. septembra.

Najväčšia Všeobecná zdravotná poisťovňa dala tento rok na marketingové aktivity približne 420-tisíc eur, čo je podľa riaditeľa Marcela Foraia približne dvojnásobok toho čo vlani „Vlani sme nemali televízne spoty, neboli tam ani bilbordy,“ zdôvodňuje zvýšenie Forai. Kampaň štátnej poisťovne zahŕňa okrem televíznych a rozhlasových spotov a bilbordov aj reklamné lavičky, letáky vo vlakoch a inzerciu v médiách.

Podobné je to aj v prípade súkromnej poisťovne Dôvera. Väčšia zo súkromných poisťovní podľa jej PR špecialistky Moniky Šimunovej „po niekoľkoročnej odmlke spúšťa televíznu kampaň“. Množstvo vynaložených peňazí nechcela špecifikovať. „Celú kampaň sme hradili z prostriedkov určených na prevádzku. Sumu za kampaň sme ani v minulosti nezverejňovali, nerobíme tak ani teraz,“ skonštatovala Šimunová. Okrem televíznych kanálov sa poisťovňa pokúsi prilákať nových ľudí aj prostredníctvom tlačených médií a internetu.

Ani druhá súkromná poisťovňa Union nechce zverejniť, koľko ju tohtoročná kampaň vyjde. „Bude financovaná z rozpočtu prevádzkových nákladov v zákonom stanovenom limite, teda nie z prostriedkov určených na zabezpečenie zdravotnej starostlivosti. Konkrétnu výšku nákladov považujeme za informáciu obchodného charakteru, a preto ju nezverejňujeme,“ vyjadrila sa hovorkyňa poisťovne Judita Smatanová. Nových poistencov sa v auguste pokúsili získať putovným kamiónom s možnosťou rôznych preventívnych vyšetrení a poradenstva, v septembri pridajú televízne spoty.

Podľa analytika inštitútu INEKO Dušana Zachara je tento rok špeciálny tým, že „v doterajšej histórii prepoisťovacích kampaní zdravotných poisťovní nikdy neboli do nich priamo vtiahnutí politici v takej miere ako v súčasnosti“. Zachar sa domnieva, že môže existovať súvislosť medzi kampaňami poisťovní a politickými vyjadreniami reagujúcimi na plán vytvoriť unitárny systém. „Súkromné zdravotné poisťovne sa preto pravdepodobne domnievajú, že musia týmto politickým plánom a vyhláseniam čeliť o to masívnejšou kampaňou a VšZP zasa môže cítiť šancu nákladnejším marketingom vyťažiť z tejto politikmi vytvorenej situácie čo najviac prihlášok,“ myslí si Zachar.

Najvýraznejšie marketingové aktivity vyvíjali poisťovne naposledy roku 2006, keď o klientov ešte bojovali dve štátne a päť súkromných poisťovní. Vtedy sa prepoistilo vyše 700-tisíc ľudí.

© Autorské práva vyhradené

17 debata chyba