„Združenia prezentovali hlavné problémy, s ktorými sa taxikári každodenne stretávajú,“ informoval hovorca ministerstva Martin Kóňa. Taxikári sa sťažujú napríklad na súčasnú legislatívu, podľa ktorej nesmie byť vozidlo používané ako taxík pri podaní žiadosti o vydanie koncesie staršie ako päť rokov alebo mať najazdených viac ako je stanovený limit kilometrov.
„Prediskutovali sa všetky alternatívy a načrtli sme možné riešenie aktuálnych problémov schodné pre obidve strany,“ uviedol štátny tajomník ministerstva Andrej Holák. „Zástupcovia rezortu dopravy sa s taxikármi dohodli, že prehodnotíme ustanovenia týkajúce sa veku vozidiel a najazdeného počtu kilometrov,“ dodal. Konkrétne riešenie ukážu až ďalšie rokovania, ktorých výsledok zapracuje ministerstvo do novely zákona o cestnej doprave.
Zákon o cestnej doprave, ktorý platí od marca minulého roku, uvádza pre vozidlá taxi pri podaní žiadosti o vydanie koncesie limit týkajúci sa veku vozidla, respektíve počtu najazdených kilometrov. Pre autá s benzínovým motorom alebo hybridným pohonom je to 100-tisíc kilometrov, pre autá s naftovým agregátom najviac 150-tisíc kilometrov. Koncesia pritom platí desať rokov.
Aj na tieto skutočnosti upozorňovali bratislavskí taxikári pri marcovom proteste, keď počas popoludňajšej špičky blokovali v hlavnom meste dopravu. „Sami viete, že je to nezmysel. To sú autá v perfektnom stave, lebo každý rok musíme chodiť na technickú kontrolu,“ povedal vtedy novinárom šéf Únie taxikárov z Bratislavy Ondrej Wenzl.