Na otázku čitateľky „O koľko nám zvýšite mzdu v budúcom roku?“ minister Čaplovič odpovedal: „Medové fúziky vám podsúvali ministri školstva od roku 2000, 2001, keď bolo schválené Milénium, ktoré na každé dva roky určilo nárast financovania platov učiteľov až do výšky v roku 2011 na 1,6 priemerného platu. Teraz už viem, prečo sa ministri bránili kontrole tohto dokumentu, ale mrzí ma, že učitelia, ktorí poznali tento dokument, neprotestovali už od roku 2003, keď malo prísť k navýšeniu zdrojov na výšku 1,1 priemerného platu v národnom hospodárstve.“
Čaplovič upozornil, že teraz reálne niekoľkokrát povedal, že na rozdiel od rokov, keď nebol ministrom a boli veľké zdroje z privatizácie a vysoký hospodársky rast, stanoví v rámci hospodárskej a finančnej krízy a konsolidácie finančných zdrojov tento cieľ, ktorý považuje za reálny: do roku 2016 zvýši platy v školstve na 1,2 priemeru.
Minister zdôraznil, že už v roku 2013 zvýšením platov do tarifných zložiek je prvýkrát priemerný plat učiteľov vyšší ako v národnom hospodárstve. „A uvedomujem si, že problém je aj to, že niektoré školy majú priemerné platy 1000 eur a niektoré školy majú priemerné platy 700–800 eur. Prirodzene to vyplýva od počtu žiakov, lebo tak je momentálne nastavené financovanie školstva, ktoré chceme meniť, ale nezávisle každoročne navýšiť finančné zdroje do tarifných platov pedagogických a odborných zamestnancov. Pokiaľ nemám veci dorokované s ministrom financií, nemôžem verejnosť informovať o konkrétnom navýšení v budúcom roku,“ ukončil odpoveď Čaplovič.
Minister v online rozhovore reeagoval aj na otázku, či sú v v rezorte školstva efektívne a zmysluplne využívané finančné zdroje z eurofondov. "Každý projekt, ktorý realizujeme v rámci školstva v Operačnom programe Vzdelávanie v rámci Európskeho sociálneho fondu (ESF), nie je možné použiť prostriedky na takzvané „tvrdé projekty“ – teda rekonštrukciu vonkajšej infraštruktúry našich škôl a školských zariadení. My naše prostriedky v rámci operačného systému používame na vnútornú opravu škôl – t.j. na budovanie moderných laboratórií v rámci cudzích jazykov, fyziky, matematiky, chémie a tvorivých dielní, ďalej na digitálne učivo a digitálne pomôcky pre naše školy, vysvetlil Čaplovič.