Okresné úrady povedú najmä súčasní prednostovia

Hoci nové okresné úrady začnú fungovať už o pár dní, 1. októbra, vláda ešte nevymenovala ich šéfov. Na svojom rokovaní v stredu odvolala z funkcie len prednostov obvodných pozemkových úradov.

16.09.2013 12:00
obvodny urad Foto: ,
Vláda nevymenuje všetkých nových šéfov okresných úradov, väčšina prednostov prejde na čelo nových inštitúcií z pôvodných obvodných úradov.
debata (5)

To je len časť vedúcich úradníkov z takmer 240 štátnych úradov, ktoré zaniknú koncom septembra. Vláda však nevymenuje všetkých nových šéfov, väčšia časť prednostov prejde na čelo nových inštitúcií z pôvodných obvodných úradov.

Ministerstvo vnútra vraj už pripravuje návrh na vymenovanie nových prednostov, ktorí budú šéfovať v okresných mestách, kde dnes obvodné úrady nie sú. „Na čele pôvodných 49 úradov zostávajú ich prednostovia. Nominácie na prednostov novovytvorených 23 okresných úradov sú v štádiu prípravy,“ uviedol generálny riaditeľ sekcie verejnej správy ministerstva vnútra Adrián Jenčo. Súčasných prednostov vymenovala vláda Roberta Fica ešte v júli 2012 na návrh ministra vnútra Roberta Kaliňáka, keď odvolala všetkých šéfov obvodných úradov vymenovaných vládou Ivety Radičovej.

Prednosta, ktorého vláda vymenuje na čelo okresného úradu, bude zodpovedať za jeho chod. Za fungovanie jednotlivých oddelení, či už školských, environmentálnych, pozemkových, či katastrálnych, bude zodpovedať ich šéf, ktorého zase vymenuje prednosta. Navrhovať ho však budú príslušní ministri, napríklad dopravy, školstva alebo životného prostredia. Minister vnútra Robert Kaliňák potvrdil, že to budú politické nominácie. Zdôvodnil to tak, že na tieto pozície sa dostanú ľudia, ktorí reformu štátnej správy podporujú.

„Je to štandardná výmena, ktorá prichádza s výkonnou administratívou. Patrí to štátu,“ reagoval pred časom Kaliňák. Aj keď okresné úrady vzniknú už 1. októbra, prvé klientske centrá, v ktorých občan na jednom mieste vybaví úradné dokumenty, začnú oficiálne fungovať od januára budúceho roku. Okrem Nitry aj v 12 okresných a jednom krajskom meste. Centrá by mali byť zriadené v miestach, kde je najväčšia koncentrácia ľudí a dobrý dopravný prístup, napríklad pri veľkých obchodných centrách. Postupne v priebehu roka 2014 však chce ministerstvo vnútra uviesť do prevádzky klientske centrá v každom okrese.

Ako prvé vzniknú klientske centrá v januári v Galante, Trenčíne, Považskej Bystrici, Topoľčanoch, Banskej Štiavnici, Rimavskej Sobote, vo Veľkom Krtíši, v Kežmarku, Sabinove, Snine, Starej Ľubovni a vo Svidníku. Klientske centrá aj okresné úrady budú prepojené jednotnou elektronickou databázou. Z nej získajú doklady a informácie, ktoré pri vybavovaní od občana potrebujú, či je to už výpis z registra trestov, rodný list, alebo údaje zo žiadosti o občiansky preukaz.

Na týchto miestach bude štát poskytovať služby pre občanov pri vybavovaní živnosti, matrike, štátnom občianstve, výpise z obchodného registra, v oblasti priestupkov, doklady z katastra. Od roku 2015 by sa agenda mala postupne rozširovať aj o agendu z ministerstva práce, Sociálnej poisťovne a zdravotných poisťovní či daňovej správy.

V týchto okresoch budú noví prednostovia

Nových prednostov vymenuje vláda na okresné úrady v Hlohovci, Skalici, Zlatých Moravciach, Ilave, Myjave, Partizánskom, Púchove, Bytči, Kysuckom Novom Meste, Turčianskych Tepliciach, Tvrdošíne, Banskej Štiavnici, Detve, Krupine, Poltári, Revúcej, Žarnovici, Gelnici, Sobranciach, Levoči, Medzilaborciach, Sabinove a Snine.

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #ministerstvo vnútra #úrad #vláda SR #okres