Právnu normu predložili poslanci za Smer Anton Martvoň a Otto Brixi. Pravdivý a úplný údaj o cene sms správy a o jednotkovej cene volania alebo maximálnej možnej cene volania, ktorú bude musieť spotrebiteľ za takéto volanie uhradiť, musia firmy uviesť v akejkoľvek obchodnej komunikácii, vrátane reklamy a marketingu, ktoré od spotrebiteľa vyžadujú, aby na získanie tovaru alebo služby kontaktoval predávajúceho telefonicky na čísle služby so zvýšenou tarifou.
Novela zároveň presúva dôkazné bremeno pri sporoch o počte volaní či sms správ zo spotrebiteľa na predávajúceho. „Ak vznikne spor o cenu a plnenie za volanie alebo krátke textové správy (SMS), ktoré má spotrebiteľ uhradiť, znáša dôkazné bremeno preukázania nároku na plnenie a jeho výšky predávajúci,“ uvádza sa v návrhu.
Martvoň argumentuje tým, že spotrebiteľ nemá v praxi nijakú technickú a ani faktickú možnosť v spore preukázať, že jeho plnenie je nižšie ako od neho požaduje predávajúci. Podľa poslanca Smeru-SD ide o častý problém s výškou faktúr za telefóny, keď ľudia spochybňujú pretelefonované minúty alebo počet zaslaných správ na audiotextové čísla.
Poslankyňa za OĽaNO Helena Mezenská neuspela s pozmeňujúcim návrhom, ktorým presadzovala nové definície spotrebiteľa, a to priemerného a zraniteľného. Priemerným spotrebiteľom mala byť bežne informovaná, primerane pozorná a obozretná osoba, za zraniteľných spotrebiteľov označila Mezenská dôchodcov, zdravotne ťažko postihnutých a mladistvých do 15 rokov. Mezenská sa tiež zameriavala na oblasť reklamácií.
Po podpísaní prezidentom nadobudne novela účinnosť 1. februára. Parlament schválil aj zákon o protifašistickom odboji, postavení a pôsobnosti Slovenského zväzu protifašistických bojovníkov.