KDH žiada Fica, aby zastavil kampaň pre Inštitút rodovej rovnosti

Poslanec NR SR Marián Kvasnička (KDH) žiada premiéra Roberta Fica, aby sa zasadil za zastavenie propagačnej, mediálnej kampane v prospech Inštitútu rodovej rovnosti, ktorá by mala stáť slovenských daňových poplatníkov viac ako 550-tisíc eur.

16.06.2014 11:30
Marián Kvasnička, KDH Foto: ,
Marián Kvasnička
debata (12)

Ako povedal v pondelok Kvasnička, uvedenú sumu odporúča použiť na iné priority, ktoré sa týkajú konkrétnych problémov ľudí, napríklad na projekty v prospech zdravotne postihnutých osôb, pomoc pri odstraňovaní faktickej diskriminácie ľudí po päťdesiatke, pokiaľ stratia zamestnanie a hľadajú si novú prácu, a na projekty, ktoré súvisia s riešením nezamestnanosti v sociálne najslabších regiónoch Slovenska.

Sekcia vzdelávania ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny (MPSVR SR) 29. mája zadala zákazku na návrh a vytvorenie mediálneho priestoru pre publicitu a propagáciu problematiky inštitútu rodovej rovnosti. Obsahom tejto zákazky je podľa Kvasničku vytvorenie loga, sloganu, vizuálu, televízneho a rozhlasového spotu pre kampaň Národného projektu inštitútu rodovej rovnosti.

Do súťaže sa prihlásil len jeden subjekt

„Zákazkou v hodnote 551 947,2 eura bol poverený jediný súťažiaci – IMAGEWELL s.r.o.,“ upozornil Kvasnička. Podľa neho v zákone o verejnom obstarávaní je explicitne uvedené, kedy je možné použiť ako výberovú formu súťažný dialóg.

„Predmet zákazky však nie je natoľko zložitý, aby sa muselo postupovať práve touto cestou. Obávam sa, že forma súťažného dialógu bola použitá zámerne, aby bolo možné vyhnúť sa verejnej súťaži alebo užšej súťaži,“ vyhlásil Kvasnička.

Podľa Kvasničku pri finančnej výške štátnej zákazy je zvlášť záhadné, že sa prihlásil iba jeden subjekt. „A to o to viac, že v objednávanej oblasti reálne funguje niekoľko desiatok mediálne kompetentných agentúr,“ konštatoval.

Informačná kampaň k rodovej rovnosti sa koná podľa Michala Jurčiho z tlačového odboru ministerstva práce v rámci národného projektu Inštitút rodovej rovnosti, ktorý implementuje Centrum vzdelávania MPSVR SR a je financovaný z Európskeho sociálneho fondu v rámci operačného programu Zamestnanosť a sociálna inklúzia.

Ministerstvo chce vysvetľovať rodovú rovnosť

„Takéto projekty majú za povinnosť zahŕňať publicitu a osvetu ako nevyhnutnú súčasť projektov,“ uviedol Jurči v pondelok. Spomínaný projekt vrátané rozpočtu na kampaň bol podľa neho schválený ešte v roku 2009 v rámci opatrenia zameraného na rodovú rovnosť a prostriedky z neho nie je možné využiť inak, ani na podporu iných znevýhodnených skupín.

„Bolo by vhodné, aby si pán poslanec naštudoval systém implementácie štrukturálnych fondov predtým, než sa k veciam chce vyjadrovať. Forma súťažného dialógu je štandardnou formou, ktorá sa môže použiť pre verejné obstarávania so zložitejším obsahom, ako je informačný projekt zameraný na rodovú rovnosť. Centrum vzdelávania MPSVR požiadalo o stanovisko Úrad pre verejné obstarávanie, ktorý použitie súťažného dialógu schválil a rovnako odobril celý postup. Navyše informácie pána poslanca nie sú správne, pôvodne sa prihlásili do súťažného dialógu tri agentúry a dve odovzdali návrhy riešenia,“ zdôraznil Jurči.

Ministerstvo podľa Jurčiho v neposlednom rade považuje za dôležité práve v súčasnosti, kedy sa vo verejnosti šíria skreslené a nesprávne informácie o tom, čo rodová rovnosť je, aby aj formou kampane bola vysvetlená podstata problému a otvorený priestor na skutočne odbornú a vecnú diskusiu. „Skutočný obsah agendy rodovej rovnosti na ministerstve práce sa tak verejnosť dozvie už čoskoro,“ dodal Jurči.

12 debata chyba
Viac na túto tému: #Robert Fico #kampaň #KDH #médiá #ministerstvo práce a sociálnych vecí #Inštitút rodovej rovnosti #Marián Kvasnička