Lietadlá Jak-40 kontrolujú v servise každý rok

Dve menšie lietadlá vládnej letky Jak-40 majú špeciálny údržbový program každý rok. V rámci servisu sa kontrolujú agregáty a lietadlo ako celok, hydraulický, pneumatický, navigačný či elektrický systém.

16.07.2014 14:57
JAK-40, vládny špeciál Foto: ,
Cesta ministra obrany Martina Glváča na palube lietadla JAK-40 sa v pondelok skončila núdzovým pristátím.
debata (2)

„Po úspešnom prejdení týchto kontrolných prác sa prizvú odborníci konštrukčnej kancelárie Jakovlev, ktorí overia výkon týchto prác a následne predĺžia celkovú životnosť lietadla minimálne o 12 mesiacov,“ uviedol Petar Lazarov z tlačového odboru rezortu vnútra.

Najnovšiu zákazku na predĺženie životnosti uzavrel rezort vnútra pred mesiacom. Práce vyjdú na 55-tisíc eur bez DPH. Z Vestníka verejného obstarávania tiež vyplýva, že oba stroje by mali procedúru zvládnuť do leta budúceho roka.

V pondelok mal jeden z Jakov technické problémy, pre ktoré musel stroj s ministrom obrany Martinom Glváčom na palube núdzovo pristáť. „Príčinou bola porucha palivovo-regulačného systému,“ priblížil Lazarov.

Posádka zaznamenala vyššiu teplotu výstupných plynov, nižšie otáčky vysokotlakového kompresora a nižší tlak vstrekovaného paliva. Preto sa po dvadsiatich minútach letu rozhodli pre návrat na bratislavské letisko. Glváč cestoval do Paríža, kde sa mal zúčastniť ako zástupca Slovenska na vojenskej prehliadke pri príležitosti spomienkovej slávnosti 100. výročia začiatku 1. svetovej vojny a osláv výročia Veľkej francúzskej revolúcie.

Letka ministerstva vnútra zabezpečuje vzdušnú dopravu ústavných činiteľov na krátkych a stredných tratiach dvoma menšími lietadlami Jak-40 a dvoma väčšími lietadlami Tu-154M na stredných a dlhých tratiach. Jaky majú 40 a 35 rokov. Tupolevy majú 25 a 16 rokov.

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Jak-40 #vládna Letka
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy